Doom Eternal |
Posledné na čo si pamätám je Samuel Hayden. To ako ma zradil mu neodpustím! Vzal mi môj mocný energetický meč "crucible" a uzamkol do pasce na marťanskej základni UAC.
8.0
Posledné na čo si pamätám je Samuel Hayden. To ako ma zradil mu neodpustím! Vzal mi môj mocný energetický meč "crucible" a uzamkol do pasce na marťanskej základni UAC. Všetko išlo podľa môjho plánu, všetci démoni, ktorí sa mi doteraz postavili do cesty, boli rozpáraný a roztrhaný. Nikto nemal šancu ustáť môj hnev. Lenže zrada je jediná vec, na ktorú sa nikto nepripraví. Moja nenávisť každou chvíľou rástla, pretože mi bolo jasné, že Samuel Hayden bude aj naďalej využívať silu pekla. To znamená len jednu vec, peklo príde na zem, a to ma neskutočne ŠTVE! Cítim ako táto myšlienka posilňuje moje telo a ja sa dostávam von z jeho pasce, aby som všetky jeho plány zničil.
Chcete vedieť, čo sa stalo ďalej? Tak to máte smolu, možno sa to vysvetlí v DLC. Každopádne, blik, predstavte si zvuk teleportu, (ako vlastne znie zvuk teleportu?). Kašlite na to, proste sa zjavíte v "Doom Fortress", akejsi vesmírnej základní, ktorá slúži ako domov pre nášho "Doom Slayera". Počujete prosby a modlitby ľudí na zemi, ktorí žiadajú o spásu pred peklom, ktoré je na zemi. 60% populácie bolo vyčistených z povrchu zemského a vaša úloha je neľahká. Vziať si tu svoju nablýskanú prdel v "praetor suit" nabiť si brokovnicu a ísť tých démonických hajzlov zredukovať.
Samozrejme nič nie je poriadne vysvetlené. Vy sa ako hráč môžete len pýtať „ta co še stauo?“, lenže odpoveď neprichádza. Jednotka skončila určitým smerom a všetci sme čakali, že sa to pekne napojí na druhý diel. Lenže spôsob, akým tento diel začína, mi príde, že minimálne 3 hodiny príbehu/gameplayu bolo vystrihnutých. Prečo sa to takto tvorcovia rozhodli spraviť? Máme využiť svoju predstavivosť, alebo sa len chcú obohatiť na DLC? To časom uvidíme.
Príbeh je samozrejme jednoduchý a nič komplexné by som od Doomu nečakal. Všetko dáva zmysel a vy celú dobu viete, že cieľ je stále rovnaký. Ničiť, trhať, párať a strašiť démonov svojou brutalitou. Cieľom je úplne zastavenie invázie, no popritom sa môžete dôvernejšie zoznámiť s jednotlivými prostrediami prostredníctvom záznamov. Keď si nič nebudete čítať, hlavný príbeh si nijak nerozbijete, to sa nebojte. Len vás to viac vtiahne a vysvetlí, kde ste a čo sa stalo.
Cestu vám bude znepríjemňovať veľa hnusákov a musím uznať, že rôznorodosť mi prišla bohatšia, než bola v prvej novodobej Doom hre. Veľké plus majú odo mňa, kvôli možnosti trhať kúsky mäsa z nepriateľov, počas toho ako do nich sypete olovo/plazmu. Vyzerá to veľmi dobre a dodáva hre väčší metalový náboj. Dostávame sa ale k ďalšiemu mínusu, nepriatelia sú síce rôznejší ale aj väčšie osiny v prdeli. Hra na vás niekedy zbytočne hádže priveľa nepriateľov, len aby vám to umelo znepríjemnila.
Samozrejme väčšinou je to sranda, až na jedného nepriateľa. Dámy a páni, tento nepriateľ je horší, než posledný hlavný boss hry a pritom je to bežný "enemák". V pekle sa mu hovorí "Marauder", sviňa roku. Nedá sa hneď zabiť žiadnou zbraňou. Neplatí na neho nič. Má neprekonateľný štít, je rýchli ako hnačka, vie vás zabiť na diaľku aj na blízko a ešte dokáže vyvolať ohnivého vlka. ČO TOTO JE? Prečo do Doom hry dali nepriatelia, ktorý vás takto zablokuje? Veľmi to kazí zážitok z toho, keď všetko ide ako po masle, vy sa usmievate a chrochtáte blahom a odrazu uvidíte "Maraudera" ako na vás kričí „toto je moja bažina, p*čo“ a hodí vám sekeru medzi oči. Keď ho prestaneme brať do úvahy, ostatní nepriatelia sú v poriadku. Všetci majú nejakú slabinu, len ju stačí nájsť. Áno aj náš slávny "Marauder", lenže aj s tou jeho slabinou, je ho zbytočne zložité zabiť.
Čo sa týka hlavných nepriateľov, tak mi príde, ako keby tam ani poriadne neboli. Predstavia vám, akože "bossa" a potom sa stane bežným nepriateľom. Skutočne, okrem troch plnohodnotných bosíkov ich tam viac žiaľ nebolo. Dúfal som, že oproti prvému dielu, ich tu bude omnoho viac, no mýlil som sa.
Zbrane sú veľmi podobné ako prvom diely, len sú vizuálne troška iné. Osobne sa mi páčili viac, majú lepšie spracovanie a aj viac možností vylepšovania. Stále platí, že módy na zbrane sú 2 a na špeciálnych žiadne, lenže tie to ani nepotrebujú. Ako novinku máte vystreľovací meč a dokonca plameňomet + granátomet. Postupne získavate "bodíky" pre ešte komplexnejšie vylepšovanie zbraní. To isté platí aj o vašom "praetor suit", kde môžete získavať mince "tokeny". Samozrejme sa nezabudlo ani na vylepšovanie života, zbroje, kapacity nábojov pomocou kryštálov. Všetko je to porozhadzované po mapách spolu so zberateľskými vecami ako sú: hračky, LPčka, útržky stránok s príbehmi a celkom zaujímavou novinkou, "cheat" disketami. Tieto diskety môžete použiť potom, keď už máte prejdený level a chcete si ho dať znovu. Ale tentokrát s "cheatmi", pre uľahčenie a zabavenie sa.
Prostredia hry sú omnoho vizuálne zaujímavejšie oproti jednotke, kde boli prostredia len: peklo, Mars, základne UAC. Tu sa dostanete do rôzne vyzerajúcich časti pekla, na pekelnú zem alebo na úplne iný svet a rôzne základne, čo vyzerajú vždy inak. Stále sa to mení a oku to viac lahodí. Škoda ale je, že všetko je teraz farebnejšie a hra stratila svoje temné čaro. HUD je celý zafarbičkovaný aj typy nábojov sú extrémne farebne odlíšene. Je to jak v cirkusovom RGB pekle a to už vizuálne nie je také pekne, stráca sa atmosféra. Aby som sa vrátil k prostrediu, tak aj tam som našiel mínus. Celkovo ten "platforming", ktorý je v tomto diely dosť prehnaný mi až tak nevadil. Lenže som nepochopil, prečo tam dali vodné leveli. Nevidel som v nich zmysel, boli krátke a len otravné. Ešte k tomu všetkému, potrebujete oblek proti radiácií, keďže voda je kontaminovaná.
Počas svojich mierumilovných cestách, narazíte aj na poriadne otestovanie zručností. To vám preverí "slayer gate", aby ste sa tam dostali, musíte nájsť kľúč. Je to bonusový level, extrémne náročný, no po jeho dokončení dostanete odmenu vo forme kľúču, pre otvorenie špeciálnej zbrane. Takisto keď nájdete "sentinel" batérie, všetko z toho môžete využiť pre odomykanie bonusov u vás doma v "Doom Fortress".
Pochopiteľne, keďže aj v jednotke bol multiplayer, tak nesmie chýbať ani tu. Žiaľ nepresvedčil ma o svojich kvalitách, po pár pokusoch sa do toho dostať, ma začal nudiť. Nie je vyložené zlý, len mi nepríde zaujímavý. Multiplayer má takzvaný "Battlemode". Môžete zabudnúť na klasiku ako deathmatch a iné režimy. Proste sú len dvaja hráči (démoni) proti jednému (Doom Slayer). Nič som od toho super neočakával, no aj tak som z toho sklamaný. Tento typ ma vôbec neberie a príde mi zle vybalancovaný pre chudáka "Doom Slayera".
Obťažnosť hry dosť záleží od toho, jak to chcete sami. Či chcete byť znásilnený do análu bez lubrikantu alebo s ním, záleží od úplne prvého výberu. Ja som si osobne na začiatok zvolil "ultra-violence" a u pár situácií som zaplakal. Určite si každý hráč nájde to svoje. Hra vie byť veľmi jednoduchá, môže byť výzvou alebo priam nočnou morou. Stačí si len vybrať na čo máte chuť a či máte poriadne gule.
Aby som to zhrnul, hra vám dodá mnoho motivácie ju hrať. Perfektná hrateľnosť, parádna grafika a hlavne vyladená optimalizácia. Dĺžka hry ma prekvapila a kým som ju celú prešiel a všetko vylepšil tak mi to zabralo pekných 26 hodín. Všetko spolu aj napriek niektorým mínusom tvoria parádny celok, všetko je to umocňované metalovou hudbou od Micka Gordona, ktorý sa aj tentokrát prekonal. Lenže pri porovnávaní s prvým dielom, mi príde, že kde urobili krok dopredu, hneď na to, urobili dva kroky späť. Niekedy je menej viac a určité veci si mohli odpustiť. Dúfam, že sa chlapci poučia a snáď, keď bude ďalší diel, tak vychytajú chyby z tohto dielu a tie dobré ponechajú!
+ Hudba
+ Prostredia
+ Rôznorodosť nepriateľov
+ Grafika
+ Perfektná optimalizácia
+ Zábavná hrateľnosť
+ Deštrukcia démonských tiel
- Vodné pasáže
- Príliš veľa farbičiek
T - rápny Marauder
- Zbrane majú dosť málo munície aj po vylepšení
- Nevybalancovaný Battlemode
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Bethesda / id Software Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|