Mirror's Edge |
Žáner FPS – komunita hráčov už do tohto žánru vlastne nemohla čakať nič nové, prelomové. Už sme všade boli, všetko zabili a všetko videli
9.5
Žáner FPS – komunita hráčov už do tohto žánru vlastne nemohla čakať nič nové, prelomové. Už sme všade boli, všetko zabili a všetko videli. V roku 2007 nás ale prekvapila hra Mirror’s Edge, ktorá dokázala, že tomu nie je celkom tak.
Dokonalé mesto, v ktorom je viac skla, ako betónu. Tak by mohlo pôsobiť na prvý pohľad, no až také dokonalé zasa nie je. Pred tým mesto, ktoré prekvitalo energiou je pod kontrolou a presun informácií je životu nebezpečný. Jedinou možnosťou doručovania informácií sa stali bežci. V Mirror’s Edge sa dostávate do úlohy bežkyne Faith, ktorej sestra bola neprávom obvinená z vraždy primátora. Faith teraz pátra po skutočnom vrahovi, no dozvie sa viac než len to. Príbeh je rozprávaný prostredníctvom animovaných cutscén, ktoré hru pekne dopĺňajú.
Faith sa na jej ceste prejde po strechách budov, ale zavíta aj do metra a do iných nádherne vypracovaných miest, v ktorých žiaria hlavne kombinácie bielej, červenej a zelenej farby. Tieto tri farby v rôznych odtieňoch a kombináciách vytvárajú tak krásny herný svet, že pohľad na ňho je doslova pastva pre oči. V závratných výškach, ale aj v podzemí bude Faith prevádzať akrobatické kúsky v štýle Le Parkour, pri ktorých občas zo začiatku nebudete stíhať sledovať, čo sa vlastne deje. Hra je totiž netradične spracovaná z pohľadu prvej osoby. A práve to hru robí takou výnimočnou.
Hra vás už na začiatku zoznámi s ovládaním, ktoré je jednoduché a už po prvom behu vám padne do ruky. Od začiatku možno nebudete stíhať, ale postupne sa s postavou zžijete, a ani náročné kúsky nebudú problémom.
V niektorých častiach hry je cesta ďalej viditeľná na prvý pohľad. Ak by náhodou nie, tlačidlom Alt si môžete pozrieť kam máte vlastne ísť. No niekde ani toto tlačidlo nepomôže, a cestu si budete musieť nájsť sami, čo dá niekedy poriadne zabrať. Tu je aj jeden z dôvodov, prečo hra nebude na druhé zahratie už taká zábavná ako po prvýkrát. Všetky cesty ďalej vám tak nejako utkvejú v pamäti, a postup ďalej už bude veľmi jednoduchý. Avšak, nie vždy je cieľ to, na čo sa treba tešiť najviac. To, ako sa dostanete do cieľa je v tejto hre hlavné, a preto sa aj tak budete k tejto hre radi vracať.
Pri behu má Faith v jednom kuse za chrbtom spravodajcov, alebo políciu. Tu sa môžete rozhodnúť, či budete utekať, bojovať, alebo strieľať. Ak by sa vám streľba zdala najjednoduchšia, tak si ukradnutú zbraň aj tak v rukách dlho neudržíte, keďže každá zbraň spomaľuje beh a obmedzuje vaše pohyby. Jediná zbraň, ktorej obmedzenie je zanedbateľné je pištoľ, avšak jej malé množstvo nábojov veľa policajtov neskolí. Najlepšou voľbou ako sa dostať cez skupinku nepriateľov je prebiť sa. Hoci nepriatelia neprekypujú inteligenciou, bitky dajú občas dosť námahy. Tu prídu na rad efektné komba, a rôzne spôsoby využitia prostredia vo svoj prospech.
Grafická stránka hry je, ako už bolo spomínané, na veľmi vysokej úrovni. Tu by bolo treba spomenúť aj použitú technológiu PhysX. Pokiaľ vlastníte grafickú kartu od nVidie, ktorá túto funkciu podporuje, fyzika bude prerátavaná pomocou GPU. Ak ste majiteľom ATi karty, fyzika bude rátaná procesorom. Bohužiaľ, PhysX je dosť výkonovo náročný, a preto slabšie procesory nebudú stíhať. O herný zážitok vás to ale nepripraví. PhysX je iba malou okrasou hry, avšak na hrateľnosť nemá žiadny vplyv.
Čo sa soundtracku týka, tej dokonale zapadá do situácie, v ktorej sa práve nachádzate. Spomenúť treba najmä hlavný motív Still Alive od Lisy Miskovskej, ktorý vás bude sprevádzať celou hrou od prvého spustenia až po úplný koniec.
Po dokončení kampane, ktorá je pomerne krátka sú k dispozícii aj behy na čas. Môžete si vybrať, či budete pretekať v jednej z kapitol, alebo na vyznačených tratiach. Svoje časy si potom môžete porovnať s ostatnými hráčmi cez internet. Okrem behov na čas si tiež môžete zapnúť jednu z kapitol odznova, a hľadať skryté kufríky bežcov.
Spolu s odomknuteľnými traťami na čas sa vám počas hrania kampane budú odomykať aj ďalšie bonusy v podobe videí, obrázkov, alebo hudby.
Mirror’s Edge je hrou výnimočnou. Tam, kde by sme očakávali pohľad z tretej osoby sme po prvýkrát našli FPS. Tvorcom sa toto spracovanie perfektne podarilo, a pred sebou tak máme výbornú hru, ktorá vám prinesie nezabudnuteľný zážitok. Kampaň je síce krátka, no intenzívna. Lepšie je to takto, ako by mala byť umelo natiahnutá. Čo mi ale nedovolí dať hre plný počet bodov, je slabá AI protivníkov a málo možností postupu ďalej, čo uberá na znovuhrateľnosti. S pokojným svedomím tak dávam 9.5.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / DICE Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|