God of War: Ascension |
Kratos je späť....
Pre mňa bola E3 2012 celkovo sklamaním. Halo 4 ma prekvapilo svojím posunom v grafike a u Call of Duty: Black Ops 2 mi bolo jasné čo ma čaká. Nebyť Sony konferencie tak nemám z výstavy nič. Predstavenie nového God of War na mne zanechalo krvavé škvrny. Titul však dosť zatienila nová hra od tvorcov Uncharted série a to „The Last of Us“, ale u mňa je celá God of War séria srdcovkou a vydané demo ma presvedčilo o vysokých kvalitách tohto titulu.
Začiatok pekla
Príbeh God of War: Ascension sa bude odohrávať, ešte pred prvým dielom a tak si užujeme rannú verziu Kratosa s pár novinkami a prvýkrát v histórií série sa hra dočká multiplayerového režimu.
Božská hra
V tomto diely uvidíme zrod Kratosa so záporným vzťahom k Bohom. Je vlastne obeťou Boha vojny z ktorej sa snaží dostať a pomstiť stratu rodiny. Kratos by teda mal pôsobiť ľudskejším dojmom, ale gameplay hovorí za všetko. Dvojica čepeli s reťazami dávajú jasne najavo, že krvou sa tu šetriť nebude. Až sa naplní ukazovateľ „Rage režimu“ tak krvavosť bude ešte viac poslnená. Nebude chýbať ani možnosť mágie – na E3 prezentácie sme videli ohnivý výbuch. Schopnosť „Life Cycle“ je v skutočnosti obmedzený bullet-time, ktorý môžeme využiť pri tuhších bojoch alebo pri riešení jednoduchých hádaniek.
Súbojový systém je aj po toľkých dieloch neustále chytľavý a funguje tak dobre ako v predchodcoch ako aj spôsob rozprávania príbehu. Myslím, že je zbytočné obhajovať, že God of War hráča vedie za ručičku, pretože tak to bolo v tejto sérií odjakživa a Kratos nie je postava, pri ktorej by mal hráč dostať možnosť voľby. Kratos je proste taký záporný-kladný hrdina, ktorý sa s nikým nehrá a príbeh drží správne pohromade.
Po grafickej stránke hra patrí medzi špičku. Už nad PS 2 dielmi hráči slintali, pretože hra sa doslova posmievala prichádzajúcim hrám na súčasne konzoly a z God of War III doslova každý padol na zadok a som rád, že sme sa na PS 3 dočkali ešte jednej God of War hry, pretože grafika sa opäť posunula o kúsok ďalej a myslím, že hra má lepšiu grafiku než chystaný „The Last of Us“, ale to len tak na okraj. Vďaka výkonu a šikovnosti programátorov v hre nechýbajú ani obrovský Bossovia a v deme som bojoval hneď s niekoľkými a čo vám poviem. God of War séria na rozdiel od iných hier podobného typu nemá žiadnych lacných Bossov, pretože tu si užívate každý úder a sledujete s krásnym krvavým záberom.
Hnev Bohov
Čo sa týka multiplayeru tak ten na mňa pôsobí ako taký menší experiment do tejto série, lebo hru si kvôli nemu určite kupovať nebudete. Hráč si na začiatku vyberie jedného z Bohov(Kratos by tam však nemal figurovať) a postupne si ho za získane body budú vylepšovať. Hovorí sa, že multiplayer má vynahradiť o niečo kratšiu singleplayerovú kampaň, kde mám naozaj obavy, že príbeh bude krátky.
Režim „Favor of Gods“ je vlastne tímový dietmatch. Štvorčlenné tými hráčov sa pohybujú po danej aréne. Rúbanie medzi hráčmi je rýchlejšie než v singleplayeri a neodpúšťa chyby.
Cieľom mapy je získať určitý počet bodov, ktoré sa dajú získať aj otváraním truhiel alebo keď súper spadne do vašej pasce. Na záver príde boss-fight, kde obidva tými bojujú proti nemu a tým ktorý zariadi jeho definitívny pád získa bonusové body.
God of War:Ascension však nepôsobí ako chudobný prírastok do série, pretože prináša presne to čo na hre máme radi a tento krát to skúsi aj s multiplayerom. Dúfajme však, že singleplayer bude dostatočné pestrý.
PS3
Vývoj: SCEE / Santa Monica Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|