The Walking Dead: Season Two |
Recenzia prvej epizódy druhej hernej série od Telltale games
6.5
Je to už vyše roka čo sa na trh dostala prvá séria herná séria TWD a chytila za srdce (a peňaženky) nemalý počet hráčov. Hra mala svoje neduhy z ktorých najväčší bola slabá obtiažnosť, ale klady v podobe výkonu hercov a nutnosť robiť rozhodnutia pod tlakom prevažovali. V hre s licenciou The Walking Dead by som najradšej videl nejakú kombináciu Minecraftu, State of Decay a Call of Duty, Telltale games ma ale presvedčili že ani Adventúra nieje zlý žáner pre tématiku zombie apokalypsy.
Po skvelej prvej sérii som pod tlakom iných titulov na hru aj zabudol, neskôr prišlo ohlásenie druhej série ktoré ma potešilo, ale rozpočet na marketing pre druhú sériu pravdepodobne išiel na The Wolf Among Us, preto som si na launch prvej epizódy spomenul až pred týždňom kedy vyšiel malý trailer ktorého polovica sa skladala zo záberov z prvej série a pár záberov na nové a staré známe ksichty.
Prežívanie v divočine nieje jednoduché, pre The Walking Dead to platí dvojnásobne
Čo sa môže pokašľať však ? Pri najhoršom sa nedočkáme žiadnej inovácie a dostaneme aspoň kvalitu prvej série. Chyba. Pokiaľ vám v poslednej dobe lezie na nervy zjednoduchšovanie hier otváranie hier pre širšie publikum zbystrite pozornosť, v Telltale sa pokúsili o niečo čo sa nevidí často. Zobrali hru otvorenú pre širšie publikum a otvorili ju pre širšie publikum. Ironické na tom je že aj keď ju vďaka svojej jednoduchosti mohlo hrať aj dvojročné dieťa, vďaka svojej brutalite si zanecháva nálepku 18+.
Poďme od začiatku. Hre je jedno že prvú sériu ste hrali pred rokom a vaše savy sú už na druhom svete, pokiaľ save nemáte, náhodne vygeneruje všetky rozhodnutia v prvej sérii. Možnosť nejakého rýchlého výberu by bola fajn, ale keďže z prvej série tu prechádzajú len 2 postavy ktoré ste nemohli nejak značne ovplyvniť a samozrejme Clementine ktorú teraz ovládate vy, takže ovplyvňovanie z prvej série u nej už nieje faktorom.
To čo vynikalo v prvej sérii ale bohužiaľ sa neuplatnilo na konci - rozhodnutia - je tu udupané v zemi. Nemôžete sa rozhodnúť kde idete, ako idete, čo beriete so sebou, a čo nie, čo robíte alebo ako to robíte, môžete to len sledovať a okomentovať to jednou z troch viet v dialógoch. Za celú hru dostanete jediné rozhodnutie ktoré ovplyvní ďalšiu epizódu, aj to až na samom konci.
K adventúram neodmysliteľne patria logické hádanky. Aj keď v tomto bola prvá séria najslabšia, boli aspoň náznaky. Systém logických hádaniek v druhej sérii pozostáva z kliknutia na bod A, ktorý po animácii zmizne, nabehne bod B. Odkliknete bod B, po animácii nabehne bod C. Niekedy vám hra ponúkne ozajstnú výzvu - Body A B C sú zobrazené naraz a vy ich musíte odklikať postupne všetky.
Jedna z ťažších logických hádaniek
Nakoniec všetko čo zostáva je kvalitne napísaný príbeh. S väčšinou novej skupiny je však ťažké sa sympatizovať, hlavne ak ste fanúšikom komixu alebo TV seriálu, pretože je vidieť že sú len čakajúca korisť pre prvé menšie stádo zombie alebo skupinu lupičov. Dialógy sú už ako v minulej sérii na veľmi dobrej úrovni, logicky napísané a herecké výkony sú tiež stále rovnako dobré. A keďže je to stále hra tak musia byť tie 2-3 hodiny hracieho času animačiek, dialógov, minihier ktoré sa hrajú na hádanky a rozhodnutiami ktoré sa tvária že majú význam aj QTE eventmi. Otrasnými QTE eventmi na ktoré sa síce celkom dobre pozerá, ale hrajú sa systémom pokus-omyl. Pre istotu si k hre prikúpte aj pár najlacnejších, ľahko lámavých ceruziek. Graficky sa hra výrazne neposunula zachováva si svoj komixový štýl a nízke HW nároky.
Prvá epizóda je skôr interaktívny film ako hra a verím tomu že je len slabým rozbehnutím skvelej série a aj napriek relatívne nízkemu hodnoteniu ju odporúčam. Pokiaľ ju chcete vyskúšať mám pre vás radu : zabudnite na to že ste hráč a staňte sa divákom.
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: Telltale Games / Telltale Games Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|