The Last of Us |
Lacné-zlé-drahé-krátke
3.0
Lacné-zlé-drahé-krátke. Takto môže znieť definícia najnovšieho hnoju od Naughty Dog - Last of Us: Left Behind . Nielen že budeme plniť znova ten istý a zle napísaný príbeh, nepridáme žiadne nové zbrane, skiny, hratelné postavy, ani mutantov, nič, dáme jeden za tri skriptáče a nejak to otetúrujeme 240p textúrami. Ultimátna definícia hry na ktorú recenzenti počujú no znudení hráči zaspávajú. Je tu otázka: Má to zmysel hrať?
Začneme príbehom ktorý si ako u mojich recenzií zvykom, rozoberieme detailnejšie v spoiler kútiku ktorý označím aby ho noví hráči nečítali, ale zároveň aby mal informačnú a logickú hodnotu pre tých čo hru dohrali. Príbeh mi strašne pripomenul začiatok Ride to Hell: Retribution ktoré zhodou náhod začalo rovnako. Prepínali sa tam zúfalo scény ktoré nedávali zmysel, ale vývojári si mysleli aké je to mega-cool a swag a pretrepali tým v oboch hrách začiatok. Joel sa prepychne a keby bolo na mne tak ho tam necháp skapať, no Ellie ho zatiahne do garáže a bude hladať liek. Kvôli jej nezačatému základnému vzdelaniu môžme lachko hádať či sa jej to podarí alebo nie, samozrejme ako hovorí PR hry je to všetko na vás a vašej šikovnosti čo nieje pravda, zabezpečuje to stovky a stovky skriptáčov takže aj na fake-rozhodnutia nečakajte Mass Effect, príbeh má jeden začiatok a jeden koniec furt rovnaký, stereotypná kaša nudy nastáva už v desiatej minute, robíte to isté z kampane dalšiu hodinu a pol za 15€. Zábava pre starú Gaysenovú, ako obsahovo tak finančne.
Druhá strana príbehu je odysea ako Ellie získala kúsanec na ruke, samozrejme prešpikovaná lacnými skriptáčmi a chudobnou scenárovou výplňou ako by ju Šeňkové deti písali. Naštastie zo sebou berieme tú zabudnutelnú černošku Bubu ktorá nám ešte menej pomôže ako Joel, chodí podla dokonalých skriptáčov a jej aktérka číta scenár ako zo záchoda a na jej postave je to potom vidieť. Príbeh sa ako u úvodnej hry nevydaril, s postavami sa nemožno stotožniť lebo robia nelogicko retardované veci, o ktorých si neskorej povieme, robia rozhodnutia na úrovni Forresta Gumpa ako napríklad že namiesto dverí použijú nejaké z polovice robité okno a čírou náhodou sa tam dorežú atď. Príbeh za nula bodov, chápem prečo väčšina scenáristov zostala v anonymite, nečudujem sa im.
Ideme na hrateľnosť ktorá sa ako vždy, nepodarila. Autori už mohli byť tak ohladuplní a pridať tam aspoň freeroam skákanie a šprintovanie, z ktorého necítiť váhu nosorožca z Ellie ktorá neváži ani dvadsať kilo. Všetko si tu preberieme, či už nelogistiky ako uprostred hnojiska nájdeme len tak na zemi fľašu s pitnou vodou alebo záhadu kde sa Ellie naučila za sedem sekúnd robiť plne funkčné vodotesné výbušny z nejakého šrotu z bicykla alebo čo.
Čo ma zamrzelo už v prvých sekundách bola pohyblivosť postáv. Neviem či od vydania Uncharted autori tak pribrali a stuhli že to museli aplikovať aj do svojich hier alebo je to len malou ramkou, no človeku ako mne ten parkour z Uncharted proste chýba. Čo mi ešte chýba je kritie, na ktoré pri takejto hre asi autori zabudli. Je síce pekné že postava v tej k sr*aniu ready čupe môže pomali šprintovať, no klasicky sa oprieť o prekážku to nie.
Asi ma najviac pri pôvodnom The Last of Us iritovala schopnosť natrepať do malého Adidas fake ruksáčika vtesnať štyri dlhé zbrane, 3 krátke, luk, výbušniny, šrot, drogy, stovky malých papierikov a boh vie čo ešte. Ako dlho mám ešte hovoriť že to nieje GTA kde sa Trevorovy vtesná do trenírok dvadsať dalších zbraní ale že je to TLOU kde sa zomiera instantne po jednej guľke.
Najviac ma ale položila najdlhšia oblbovacia scéna s tým inside lunaparkom ktorá zaberá polovicu hry, striekajú po sebe PITNÚ vodu, hrajú si tam celú hru, koho to má baviť?! Je tam 15 interkacii kde Ellie povie nejakú krutú "swag" hlášku a všetkých to má rozosmiať no nerozosmeje.
Grafická stránka je to najhoršie z najhoršieho čo hra môže ponúknuť. Nielenže máte pocit že ju robili nevyučení programátori GRÁTIS k tým stovkám skriptáčom, ale ešte že to robil Horst Fuchs. Grafika vám okrem 240p textúr, lacných skriptáčov a animácií zo záchodu nedá takmer nič. Čo sa týka fyziky tak je tiež na nič ako celá hra + bonus. Nemá náhodov po tom čo v supermarkete položíte 20 výbušnín všetko vybuchnúť a aj jedlo, prípadne zamknuté dvere aspoň nejak poškodiť?! To je sila tých vašich skriptáčov Naughty Dog.
Čo sa týka zvuku je na tom biedne, od povodnej hry sa nezmenil, zvuky nakazených sa robili klikaním počítačovej myši, alebo búchaním klády riaditela o nejake mäso. To že postavy dýchajú je celkom pekné-realistické-vzrušujúce, no zhadzuje to fakt že sú to dohromady 2 opakujúce sa zvuky ktoré sú ešte k tomu u každej z postáv rovnaké a rovnako zlé.
+Absencia Joela
-Nič moc
-Žiadne nové zbrane, skiny, zvuky nič
-Drahé a krátke 15€/2,5hod
-Ellie je rambo
3.0/10
PS3
Vývoj: SCEE / Naughty Dog Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|