The Evil Within |
Fantastická, atmosférická pecka.
9.0
Hra vyšla na konci roka 2013 a musím sa priznať, že som ju očakával s napätím. Keďže sám seba považujem za fanušíka tzv. ,,survival horror´´ žánru a samozrejme Resident evil série, meno pána, ktorý za celým týmto počinom stojí, mi nebolo neznáme. Tvorca pôvodných Resident Evil hier,Shinji Mikami, zase raz nechal pracovať svoju fantáziu naplno a pre svojích fanušíkov pripravil kvalitnú zmes akcie, strachu a napätia. Túto zmes pomenoval The evil within a názov hry celú atmosféru a príbeh presne vystihuje.
Hlavným protagonistom je Sebastian Castellanos, detektív, ktorý si prežil životnú tragédiu a začal sa venovať nie veľmi zdravému športu, slovenskej hádzanej. Hádže do seba jeden pohárik whiskey za druhým a snaží sa zabudnúť. Na čo, to vám v tejto chvíli neprezradím. V príbehu sa stretneme s niekoľkými viac, či menej zaujímavými postavami. Za spomenutie stojí nováčik v Sebastianovom týme, sexy Kidmanová, ktorá v príbehu zohráva dôležitú úlohu a jej príbeh sa dočkal rozšírenia v dvoch samostatných DLC. Ďaľším hrdinom hry je Sebov kolega Joseph, ktorý, spolu s hlavným hrdinom a Kidmanovou prichádzajú do Beacon Mental Hospital, dejisko brutálnej masovej vraždy. A práve na tomto mieste sa začína odvíjať tento temný, hororový príbeh.
Ako vo väčšine hororových filmoch, či hrách, ani tu sa nevyhneme niektorým klasickým klišé, ktoré tam autor zapracoval na vytvorenie hustej atmosféry – a tá sa teda podarila. Pri prvom hraní, ktoré mi zabralo zhruba 27 hodín ( dôsledné prehľadávanie lokácií a náročné boss fights) musím napísať, že atmosféra je abslútne úžasná. Strach a napätie som pociťoval takmer na každom kroku aj pri druhom prechádzaní hrou, keď som už ako tak poznal prostredie a zhruba vedel, kde čo očakávať. Fantastická hudba, kvílivé sláčiky huslí, škripot a rev... to všetko do seba úplne skvelo zapadá, a v prítmi rôznorodých lokácií a prostredí, perfektne napomáha budovať atmosféru strach a teroru.
Samozrejme, ku kvalitnej hororovej zábave patria aj kvalitné monštrá a tu sa tvorcovia hry vybláznili do sýtosti. Na začiatku hry sa stretávame s klasickými zombíkmi (Haunted), ale ako postupujeme hrou, mení sa aj osadenstvo naších, nie veľmi priateľský naladených, kámošov. Okrem spomenutých zombíkov (niektorí nosia zbrane a dokážu aj strielať) sa tu stretneme s hociakou inou háveďou a verte, že súboj s Laurou (jeden z bossov), či veľkým, rozzúreným psom, alebo The Keeper, si budete ešte dlho pamätať. Pripravte sa dobre, zvlášť pri vyššej obtiažnosti, budete potrebovať slušnú dávku trpezlivosti, keďže súboje dokážu byť náročné.
Ale nebojte sa nič, tvorcovia nás nenechali v úplných sr.čkách a Sebastianovi do rúk vložili celkom slušný arzenál zbraní. Revolver, brokovnica, ostreľovačka sú super, ale prím u vás bude hrať kuša s rôznymi šípmi - vybuchujúce, oslepujúce, horiace,mraziace, horľavé či elektrizujúce šípy sú neskutočne nápomocné a v súbojoch nenahraditeľné. Najvhodnejšie je kombinovať použitie viacerých zbraní, obzvlášť pri náročnejších súbojoch, keďže toto je tá správna cesta k pokoreniu tejto hry. Spomaliť nepriateľa zmrazením, alebo zelektrizovaním a potom páliť s búchačky, väčšinou zaberie a jediné čo po nich ostane je (v lepšom prípade) zelený gél, ktorý Seb dokáže zúžitkovať a na špecialnom kresle na ešte špecialnejšom mieste si vďaka nemu vylepšuje ako svoje schopnosti, tak aj výkon svojích zbraní. Upgrade systém funguje skvelo a verte, že zakaždým ako si sadnete do upgrade kresla sa budete tešiť. Ide o to, že vylepšovať musíte všetko, od Sebovej kondičky, cez výkon zbraní až po silu a rozsah účinku šípov.
Je táto hra náročná? Pri prvom hraní asi áno. Súboje dokážu dať zabrať a aj nepriatelia dosť vydržia. Pri druhom hraní je to už oveľa ľahšie a tak si pre nás páni zo štúdia pripravili AKUMU obtiažnosť, ktorá sa vám odomkne po prvom dohraní hry. A to je už riadna výzva. One hit = instant kill, teda jedna rana a voniate fialky spod zeme.
Čo dodať na záver? Asi len toľko, že po dlhom čase a po niekoľkých, nie najlepších dieloch Resident Evil, sme sa dočkali kvalitnej zábavy na niekoľko desiatok hodín. Nejaké veľké nedostatky som nepostrehol, snáď ma trošku miestami frustrovala kamera, aj keď som presvedčený, že išlo o zámer tvorcov. Takže, ak ste hru ešte nehrali, šup do toho a ja vám prajem pevné nervy a veľa munície.
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One Vývoj: Bethesda / Tango Gameworks Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|