Heroes of Might & Magic 5 |
PC
pridal peter5number 15.12.2005 o 17:18 pod používateľské preview
9.0
Milovníci ťahových stratégií už určite nedočkavo čakajú na najnovší prírastok série Heroes of Might and Magic, ktorý má vyjsť začiatkom budúceho roku. Piaty diel sa dostal do rúk novým tvorcom a takisto aj novému vydavateľovi, no milovaný základ hry ostane nezmenený. Našou úlohou je znovu spravovať hrady, získavať suroviny, cvičiť jednotky a bojovať s ostatnými hrdinami. HoMaM V sa dočká niekoľkých zmien, v mnohom sa však bude až moc podobať svojim predchodcom.
V prvom rade Vás uchváti nová, krásna grafika preplnená mnohými efektmi. Či už putujete po krajine na svojom koni alebo zvádzate tuhé boje s nepriateľmi v ohraničenej „aréne“, prostredie je stále 3D a s kamerou si môžete rotovať ako sa Vám zachce. Okrem toho, jednotky sú veľmi pekne spracované, a celá hra pôsobí trochu tak fantasy - rozprávkovým dojmom, s mierne rozmazanými farbami. Tiene sú samozrejmosťou a vari najkrajšie na celej hre vypadajú rôzne kúzla a animácie.
Minulé dieli nevynikali svojimi kampaňami, no Heroes V by mal tento negatívny fakt zmeniť. Už nebudete odkázaný na rozvíjanie príbehu iba pomocou rôznych textov a správ ale dostanú sa na rad aj animácie. Samotný príbeh nepredstavuje nič originálne, no predsa máme očakávať plno zvratov a prekvapení (týmto sa inak chváli každá vyvíjaná hra). Princezná Isabela sa vydáva za vládcom Svätého kráľovstva Griffinov, svojím snúbencom. Keď tam však konečne dorazí, dozvie sa, že jej milý odišiel do boja proti pekelným vojskám a vzhľadom nato, že už mesiace o ňom poslovia neposielajú žiadne správy, rozhodne sa ho nájsť sama. Tak začína cesta kampaňou, pri ktorej si zahráte dokopy okolo 30 misií za všetky prítomné národy.
Mimochodom, národov tu má byť 6 a to Ľudia, Nemŕtvi, Lesní a Temní Elfovia, a ešte sú tu zástupcovia pekla a čarodejníctva. Každý z nich má nejaké charakteristické znaky a prostredie v ktorom žije, napr. Temný Elfovia sú akýsi „odpadlíci“ od lesných a schovávajú sa v podzemí, ktoré je vlastne ich primárne prostredie. Avšak určite nebude chýbať ani možnosť hrať samostatné mapky (scenáriá) alebo multiplayer. Medzi jedno z najväčších pozitív patrí i naďalej možnosť hrať na jednom PC s niekoľkými kamarátmi (hot seat). Nepochybne hra ponúkne zábavu na dosť dlhú dobu.
V čom však nastali podstatné zmeny sú súboje. Po tom ako sa Váš hrdina stretne na klasickej mapke s iným hrdinom alebo neutrálnou strážiacou jednotkou, obraz sa prepne do „arény“, kde proti sebe bojujete klasicky na ťahy. Aby však hra nebola príliš pomalá a nudná, autori pridali možnosť prepnúť súboje do dynamického módu, kedy treba rozdeľovať príkazy omnoho rýchlejšie a ak prepásnete príležitosť, v ťahu Vás predbehne súper (žeby to nakoniec bolo niečo ako real-time súboje? :). Samozrejme, taktickejší hráči si môžu túto voľbu nechať vypnutú. „Aréna“ je rozdelená na štvorcové políčka, ktoré pekne informujú, ako ďaleko sa momentálne vybraná jednotka môže pohnúť. O jej veľkosti pritom rozhoduje sila a počet armád, ktoré proti sebe bojujú. Tým pádom, pri strete malých skupiniek nebudete bojovať v tak veľkej „aréne“ ako napr. pri dobývaní hradu.
Pri útokoch jednotiek sa kamera prepne do režimu, pri ktorom útočiacu jednotku pekne prehľadne zobrazí. Pri takýchto atakoch nebudú chýbať mnohé špeciality, ako napr. kúzlenie, alebo sa mi páčilo, keď v jednom ťahu grifin odletí a v druhom silným úderom „pristane“ na obeti. Na rozdiel od predchádzajúceho dielu sa však úloha hrdinov vráti až na úroveň hrdinov z HoMaM 3, v praxi to teda znamená, že nebudú „pevnou“ súčasťou súbojov ale budú stáť len v pozadí a občas zošlú kúzlo. Nič im však nebráni v tom, aby zoslali práve kúzlo, ktoré im umožní na chvíľku fyzicky sa zapojiť do boja.
Prostredia Vášho hradu, v ktorom si budete cvičiť jednotky, bude vraj tiež 3D, čo je síce skvelé, no neviem aké to bude mať praktické využitie. Na výrobu jednotiek opäť po vzoru Heroes 3 bude 7 budov, ktoré sa následne dajú vylepšiť, nehrozí teda žiadny hop – trop ako minule. Zrušil sa tiež voľný pohyb jednotiek po krajine, jediným telesom, ktoré sa teda bude na mapke hýbať, bude hrdina. Mimochodom, hrdina bude aj prostriedok na získavanie surovín (sú rovnaké ako minule) alebo artefaktov, a takisto i na obsadzovanie baní, mlynov alebo píl. Získavať skúsenosti je samozrejmosť, pričom si pri level-upe bude môcť vybrať až zo štyroch možných „vylepšení“.
Už ma vážne nenapadá nič čo by som mohol spomenúť (možno ešte fakt, že na mapke ostávajú stopy po hrdinoch a tak môžete niekoho i vystopovať:), ak si chcete skrátiť čakanie, pozrite si uvoľnené videá alebo screenshoty. Ja osobne som hral Heroes 2,3 i 4 a keby mám v skratke povedať na čo sa najviac teším, moja odpoveď by bola: kampaň a grafika.
V prvom rade Vás uchváti nová, krásna grafika preplnená mnohými efektmi. Či už putujete po krajine na svojom koni alebo zvádzate tuhé boje s nepriateľmi v ohraničenej „aréne“, prostredie je stále 3D a s kamerou si môžete rotovať ako sa Vám zachce. Okrem toho, jednotky sú veľmi pekne spracované, a celá hra pôsobí trochu tak fantasy - rozprávkovým dojmom, s mierne rozmazanými farbami. Tiene sú samozrejmosťou a vari najkrajšie na celej hre vypadajú rôzne kúzla a animácie.
Minulé dieli nevynikali svojimi kampaňami, no Heroes V by mal tento negatívny fakt zmeniť. Už nebudete odkázaný na rozvíjanie príbehu iba pomocou rôznych textov a správ ale dostanú sa na rad aj animácie. Samotný príbeh nepredstavuje nič originálne, no predsa máme očakávať plno zvratov a prekvapení (týmto sa inak chváli každá vyvíjaná hra). Princezná Isabela sa vydáva za vládcom Svätého kráľovstva Griffinov, svojím snúbencom. Keď tam však konečne dorazí, dozvie sa, že jej milý odišiel do boja proti pekelným vojskám a vzhľadom nato, že už mesiace o ňom poslovia neposielajú žiadne správy, rozhodne sa ho nájsť sama. Tak začína cesta kampaňou, pri ktorej si zahráte dokopy okolo 30 misií za všetky prítomné národy.
Mimochodom, národov tu má byť 6 a to Ľudia, Nemŕtvi, Lesní a Temní Elfovia, a ešte sú tu zástupcovia pekla a čarodejníctva. Každý z nich má nejaké charakteristické znaky a prostredie v ktorom žije, napr. Temný Elfovia sú akýsi „odpadlíci“ od lesných a schovávajú sa v podzemí, ktoré je vlastne ich primárne prostredie. Avšak určite nebude chýbať ani možnosť hrať samostatné mapky (scenáriá) alebo multiplayer. Medzi jedno z najväčších pozitív patrí i naďalej možnosť hrať na jednom PC s niekoľkými kamarátmi (hot seat). Nepochybne hra ponúkne zábavu na dosť dlhú dobu.
V čom však nastali podstatné zmeny sú súboje. Po tom ako sa Váš hrdina stretne na klasickej mapke s iným hrdinom alebo neutrálnou strážiacou jednotkou, obraz sa prepne do „arény“, kde proti sebe bojujete klasicky na ťahy. Aby však hra nebola príliš pomalá a nudná, autori pridali možnosť prepnúť súboje do dynamického módu, kedy treba rozdeľovať príkazy omnoho rýchlejšie a ak prepásnete príležitosť, v ťahu Vás predbehne súper (žeby to nakoniec bolo niečo ako real-time súboje? :). Samozrejme, taktickejší hráči si môžu túto voľbu nechať vypnutú. „Aréna“ je rozdelená na štvorcové políčka, ktoré pekne informujú, ako ďaleko sa momentálne vybraná jednotka môže pohnúť. O jej veľkosti pritom rozhoduje sila a počet armád, ktoré proti sebe bojujú. Tým pádom, pri strete malých skupiniek nebudete bojovať v tak veľkej „aréne“ ako napr. pri dobývaní hradu.
Pri útokoch jednotiek sa kamera prepne do režimu, pri ktorom útočiacu jednotku pekne prehľadne zobrazí. Pri takýchto atakoch nebudú chýbať mnohé špeciality, ako napr. kúzlenie, alebo sa mi páčilo, keď v jednom ťahu grifin odletí a v druhom silným úderom „pristane“ na obeti. Na rozdiel od predchádzajúceho dielu sa však úloha hrdinov vráti až na úroveň hrdinov z HoMaM 3, v praxi to teda znamená, že nebudú „pevnou“ súčasťou súbojov ale budú stáť len v pozadí a občas zošlú kúzlo. Nič im však nebráni v tom, aby zoslali práve kúzlo, ktoré im umožní na chvíľku fyzicky sa zapojiť do boja.
Prostredia Vášho hradu, v ktorom si budete cvičiť jednotky, bude vraj tiež 3D, čo je síce skvelé, no neviem aké to bude mať praktické využitie. Na výrobu jednotiek opäť po vzoru Heroes 3 bude 7 budov, ktoré sa následne dajú vylepšiť, nehrozí teda žiadny hop – trop ako minule. Zrušil sa tiež voľný pohyb jednotiek po krajine, jediným telesom, ktoré sa teda bude na mapke hýbať, bude hrdina. Mimochodom, hrdina bude aj prostriedok na získavanie surovín (sú rovnaké ako minule) alebo artefaktov, a takisto i na obsadzovanie baní, mlynov alebo píl. Získavať skúsenosti je samozrejmosť, pričom si pri level-upe bude môcť vybrať až zo štyroch možných „vylepšení“.
Už ma vážne nenapadá nič čo by som mohol spomenúť (možno ešte fakt, že na mapke ostávajú stopy po hrdinoch a tak môžete niekoho i vystopovať:), ak si chcete skrátiť čakanie, pozrite si uvoľnené videá alebo screenshoty. Ja osobne som hral Heroes 2,3 i 4 a keby mám v skratke povedať na čo sa najviac teším, moja odpoveď by bola: kampaň a grafika.
napísal peter5number 15.12.2005
Páči sa mi!
9.0
HEROES OF MIGHT & MAGIC 5
PC
Vývoj: Ubisoft / Nival interactive Štýl: stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|