V Titanfalle majú šancu aj nováčikovia |
Beta Titanfallu ukázala, že autori spravili zaujímajú vec, dokázali totiž dať v multiplayeri šancu aj nováčikom a amatérom vo fps strieľačkách.
Beta Titanfallu ukázala, že autori spravili zaujímajú vec, dokázali totiž dať v multiplayeri šancu aj nováčikom a amatérom vo fps strieľačkách. Tí sa totiž nemusia báť, že by nikoho nezastrelili a stali sa len terčom pre naskillovaných fps hráčov, tak ako sú na to zvyknutí v Call of Duty.
Tu má každý nováčik dostatok možnosti na to, aby prežil a bodoval. Napríklad v leveloch sú AI Grunti s Spectre roboti, ktorých môžu voľne strieľať a farmárčiť si na nich levely, k tomu si môžu do vybavenia vybrať automaticky zameriavaciu pištoľ, ktorá dáva headshoty aj na štyroch AI nepriateľov naraz.
Ale toto platí len pre AI, akonáhle sa proti automaticky zameriavajúcej pištoli postaví Pilot, pištoľ ani nestihne zamerať a už môžete byť mŕtvy. Rovnako na Pilotov nestačí jedna strela a teda postaviť sa s ňou proti skúseným hráčom je riziko. Stačí keď vytiahnu silnejšiu pištoľ, alebo druhú primárnu zbraň a smrť je blízko.
Mimo pištole a gruntov, amatéri nemajú zlú začiatočnú pozíciu ani proti skúsenejším hráčom. Majú totiž svojho Titana, do ktorého ani nemusia nastupovať a len mu dajú príkaz nasledovať alebo brániť. Titan bude kropiť nepriateľov svojimi zbraňami za nich. Oni zatiaľ môžu vyskákať na niektorú budovu a odtiaľ postupne/náhodne ostreľovať aj nepriateľských Titanov svojou protitanskou zbraňou. Ak tento prístup skombinujú s neviditeľnosťou, môžu slušne zabodovať. Hlavne teraz zo začiatku, keď ešte hráči nie sú zvyknutí na nové taktiky. Totiž prvé skúsenosti hovoria, že hráči v Titanoch si nevšímajú malých vojakov. Podplieta sa im tam pod nohami veľa AI gruntov a zabúdajú, že sú medzi nimi aj piloti. Zabúdajú aj na to, že Titan, ktorého ostreľujú môže byť bez pilota a pilot si ich už môže zameriavať.
Čo je úplná zmena v stratégii, je to, že ak zomriete mimo Titana, ten bude v AI mode pokračovať v likvidovaní nepriateľov a môže vás tak posmrtne pomstiť a pomáhať ďalej vášmu tímu. Rovnako vy sa po respawne môžete k nemu vrátiť.
Všetky tieto taktiky však amatérov na vrchol rebríčkov nedostanú a skúsení hráči budú bojovať v inej lige, ale minimálne zo začiatku kým nezískajú skill sa už nemusia stresovať, že im dá po pár sekundách hry dá headshot, alebo že nikoho nezastrelia a nezískajú XP body do levelovania. Autori z Respawnu tak spravili multiplayer pre nováčikov zaujímavým a nedeprimujúcim.
Minimálne len dovtedy kým nenástupia to Titana. Vtedy sa hrateľnosť mení a stáva smrteľnou a náročnejšou na taktiku a kombinácie zbraní. Titan totiž nie je z titánu, postupne sa ničí, a je potrebné skrývať sa za budovami, sledovať okolie, a pri prestrelkách taktiky používať primárnu zbraň, silný sekundárny útok, úskoky a aj silové pole, ktoré zadrží nepriateľské rakety a aj evakuáciu z Titana pri jeho poškodení. Je to už náročnejšie, ale ak sa to naučia, rozšíria sa ich možnosti boja. Rovnako je potrebné rátať s tým, že po zničení Titána čakáte dve minúty na nového.
Nakoniec je tu ešte jedna novinka a to útek z prehrávaného boja cez Dropship. Tá v niektorých modoch príde prehrávajúci tím vyzdvihnúť a vtedy sa úloha oboch strán mení. Jedna strana sa dáva na útek, druhá sa snaží zastaviť utekajúcich, ktorí by mohli po takomto úteku získať body.
Respawn Titanfallom mení prístup k zaužívaným formulkám multiplayeru a bude zaujímavé sledovať ako sa to zafunguje. Minimálne pre nováčikov to bude plus, ale uvidíme ešte akú silu pridajú hráčom vyššie levely a aj aké možnosti ponúknu ďalší dvaja Titani v plnej verzii hry.
Ak chcete vyskúšať a nemáte kód, tak beta Titanfallu je už otvorená na Xbox One pre všetkých, PC verzia by sa mala otvoriť dnes alebo zajtra. Zároveň autori dodávajú, že betu predlžujú minimálne o deň a teda do 19. februára.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 358
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75 zobraziť viac článkov >
Xbox One
PC Xbox 360 Vývoj: EA / Respawn Entertainment Štýl: Akcia / Multiplayer Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|