ALAN WAKE - THE SIGNAL |
ALAN WAKE - THE SIGNAL |
Skôr ako o tom, komu doporučiť The Signal, pretože je to jasne dané od jeho ohlásenia, ma máta myšlienka, o tom, prečo DLC nefungujú samostatne a prečo Alan Wake nie je skutočným seriálom na pokračovanie, ktorého základy fungujú aj mimo herného sveta. Predurčuje ho na to premyslená história a pozadie, že z presahu by ťažil nielen príbeh, ale aj samotný divák, resp. hráč. Kto mal možnosť prečítať knihu v limitovanej edícii, vie, o čom hovorím.
The Signal ako mini epizódka, ktorá bola zadarmo pribaľovaná do krabičky s hrou predávanou v krajinách, kde je Xbox Live podporovaný (inými slovami, my máme smolu a treba za ňu zaplatiť 560 pointov), bez svojej materskej hry neprežije, čím som si sám odpovedal na otázku prečo. The Signal je priamo cielený na hráčov, ktorí investovali do Alan Wake a po dohraní si chcú zážitok rozšíriť, resp. predĺžiť a vyvolať hlad po ďalšom obsahu.
Nevedel som, či sa zväčšil svet, alebo som sa ja zmenšil
V ideálnom svete by bolo všetko zadarmo a fungovalo tak ako si to predstavuje jednotlivec, to by však Alan Wake nikdy nedopísal knihu Departure a neocitol sa v závere hry na mieste, ktoré je protipólom každého románu z červenej knižnice. Alan Wake sa zasekol a dokáže ho vyslobodiť iba svetlo, ktoré sa rozhodne nasledovať. V The Signal nedáva nič zmysel, podobne ako vo filmoch Davida Lyncha je ale všetko vymyslené do posledného detailu.
The Signal je prekrútená realita postavená tak na hlavu, že od jeho spustenia musí byť jasnejšie, že neriešite realitu, ale realitu považovanú za tú skutočnú. Je postavená na stĺpoch blúznenia a pokraji šialenstva, aj hráč sa pristihne, ako si hovorí, že to nemôže byť pravda a začína pochybovať o zdravom rozume. Alan Wake sa v mini epizóde, ktorá zaberie približne 2 hodiny čistého času na jeho dokončenie aj s nájdením všetkých budíkov (áno, opäť sa hľadajú zbytočné predmety, tentoraz ide o nástroj na prebudenie, pekná paralela), vracia na známe a už predtým preskúmané lokality.
Ide o výlet do rovnakých prostredí s cieľom pripomenúť vám, čo ste prežili a zopakovať, na čom Alan Wake stavia – na tajomnej atmosfére malého mestečka plného tajomstiev, dokonalej hry svetla a tieňov a výborného súbojového systému, kde svetlo má väčšiu moc ako guľka. Kľúčové lokality sú jemne upravené a kompaktnejšie, aby vyhovovali dynamickejšiemu progresu. Zároveň sa na ne pozeráte z iného uhlu a spoznávate známe postavy na kartónových pútačoch propagujúc každá svoju vlastnú knihu.
Bol príliš zmätený, aby videl východ, ktorý márne hľadal
Bright Falls je roztrhané na kusy, ulice sú konštantne zahalené temnotou, z ktorej vychádzajú postupne silnejší nepriatelia. V The Signal dostala najväčší priestor mechanika zhmotňovania objektov cez levitujúce texty. Rozprávanie je opäť majstrovské, používa niekoľko osôb, vrátane hráča, ktorý pomocou kužeľa svetla namiereného na slovíčka dotvára svet o most, obyčajnú krabicu, kde nájdete muníciu alebo na planinu si nechtiac privolá niekoľko nepriateľov. Hra opäť zopakovala mechaniku postupného dávkovania silnejších verzií zbraní aj druhov bateriek a súboje trochu prituhli vzhľadom na väčší počet protivníkov a akčnejší náboj.
Aj fantázia môže byť zbraňou a o tom, že aj predstavivosť dokáže zabíjať, sa presvedčíte v The Signal. Ak ste uleteli na výbornom príbehu Alan Wake a nám medzitým vynadali do fanboyov, tak ho isto už máte zakúpený a prejdený so všetkými budíkmi. The Signal pripomína, prečo máte radi Alana Wakea, ide o vydestilovanú kompaktnejšiu formu toho, čo ste zažili, po ktorej zostanete bohužiaľ viac hladní ako nasýtení.
RECENZIE HRÁČOV |
9.0
BOSS MARŤAS
3.4.2015
Štúdio Remedy je dnes už známe vďaka kultovému Maxovi Payneovi, ktorého vývoj nebol jednodu...prečítať celé
|
8.5
|
9.0
REAPERAPO
10.4.2013
Každá hra sa snaží zaujať rôznymi spôsobmi. Niektoré hry sa snaž...prečítať celé
|
9.0
CARVER11
18.9.2012
Alan Wake, psychologický triler z dielní Remedy Entertainment, ktorý bo...prečítať celé
|
9.5
BLACK BIRD SVK
8.3.2012
Takže začnem takto, toto je moja prvá recenzia, takže ma až tak nekritizujte, alebo aj m&o...prečítať celé
|
9.0
LIFE28
24.2.2012
Microsoft v roku 2010 až tak do čierneho netrafili, keď vydali exkluzivitu na Xbox – A...prečítať celé
|
9.5
F1REFLY
17.7.2011
Spisovatelia či vynálezcovia pracujú s predstavivosťou. Predstavivosť je fant&...prečítať celé
|
9.5
|
PC
Xbox 360 Vývoj: Microsoft / Remedy Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|