Alan Wake |
I was a writer... Before my life fell apart... My name is Alan Wake... I came here to get help... to forget the past.. and to sleep again... but alone with the darkness... the only thing worse.. than not sleeping... is being awake.
PC
pridal Speedairman 19.5.2007 o 14:47 pod používateľské preview
10
Už pred dvoma rokmi sa začala výroba nového titulu od fínskej spoločnosti Remedy, ktorá ma za sebou take úspešne tituly ako Max Payne 1,2, alebo závodnu arkádu Death Rally. Tentokrát nás však držali v napätí s čím prídu teraz. Mnohí čakali, že to bude pokračovanie úspešného detektíva, ale tentokrát príšli s niečim úplne novým a odlišným od predošlých hier. Prichádza na rad psycho-akčný thriller Alan Wake.
Tak o čom je teda príbeh? Alan Wake je spisovateľ hororov. Ešte pred jeho kariérou však spozná jeho terajšiu snúbenku Alice, ktorá sa stáva jeho múzou. No s Alice prichádzaju aj horzivé sny na osnove ktorých začne písať svoju prvú knihu. Vydarila sa a žala obrovsky úspech, splnil sa mu sen. Lenže.. jeho snúbenka Alice zmizne bez stopy. Alan Wake začne byť frustrovaný, dostane schizofréniu a nemôže spať. No s tým prichádza ešte niečo naviac... ďalší sen.. o klinike. A tak sa Alan vydá na polikliniku vedľa malého mestečka s nádejou, že sa vylieči. Mestečko sa volá Bright Falls a nachádza sa v štáte Washington ďaleko od mestského ruchu. Po istom čase sa Alan vylieči a môže opäť usnúť. Lenže na klinike zrazu stretáva ženu, ktorá sa až moc podobá na jeho Alice. Jeho nočné mory sa vracajú.. začína písať opäť knihu na motívy týchto snov.. lenže.. niečo je inak.. niečo je zle. Mesto Brigh Falls sa mení a udalosti aberajú na obrátkach... Niečo strašíve sa deje.. a podobá sa to obsahu.. jeho novej knížky. Alan berie do rúk svoj revolver a baterku.. aby si zachránil svoj holý život a objavil niečo sa nikdy nemal dozvedieť... nočná mora začína.
Hra je stavaná na vlastnom Havok engine, ktorý je tentokrát vo verzii 4.0 čímby mal priniesť reálny zážitok z prežitia temnej a zároveň hustej atmosféry v tejto 3d person hre. Hra bude exkluzívne vypustena len na dve platformy PC s windowsom Vista na podporu DX 10 a pre xbox360. Obe verzie maju byť úplne totožné, pretože na ine platfromy sa robiť nebude. Pýtate sa prečo? No najmä tým, že firme Remedy spoločnosť Microsoft dodala nástroje s ktorými môžu vylepšiť svpj nový titul a spraviť tak z toho skutočné veľkú next-gen hru, ktorá mala výjsť už začiatkom tohto roka. Hra bude využívať plne potenciál HDR renderingu a multithreading, preto ta exkluzivita. Havok engine by mal dokonca využívať až 80 % jedného jadra z Core 2 Quad procesoru na vymodelovanie scény a prírody v okolí hry. Grafika v tejto hre totíž zohráva hlavnú úlohu, tak ako aj príbeh, ale o tom neskôr. Remedy sa zmienila, že chce vydať čo najlepšiu hru, preto ju dočasne odložili a pracujú na nej naplno, aby využili všetky prostriedky čo k tom majú. takže opäť ďalší argument prečo bude hra len na Vistu a X360. Vďaka next-gen Direct X 10, bude hra vydaná pod hlavičkou Microsoft - Games for windows iba na OS windows Vista, XP nepodporuje totižto DX10, a žiadna verzia pre XP sa ani nechystá. Ide o skutočný next-gen titul. Hra taktiež úž v žiadnom prípad enepobeží na jedno jádrovom procesore, iba ak na Pentium 4 s Hyper Threadingom no aj to bude zodpovedať zníženej kvalite a výkonu samotnej hry. Hra na xbox360 bude optimalizovaná na 30 fps. Na PC bude približne na rovnakej úrovni, alebo väčšiej. Pôvodne na Intel konferencii hra bežala pod Intel Core 2 Quad s Geforce 7900GTX a 3,8 GHz. Tak ako vieme, že Remedy ma s dobrou grafikou a slabým systémom vynikajúce skúsenosti. Inu Max Payne 2 mi šla pekne plynulo aj na GeForce 2 s P III a 128 Ram.
Ale najznámejším Alana Wakea robí grafika. Ešte som nikde nevidel tak krásne prepracované hory, lesy, vodu a s tým všetkým prichádza aj zmena počasia. Áno, počasie sa bude dokonalé meniť zo dňa na noc, popritom však stretneme aj suché obdobie, dážď, mraky, slnečno, alo podľa blížiacej sa katastrofy - tornáda, víchrice, záplavy. Alan v hre bude používať ako strelné zbrane, tak aj rozličné osvetlenie od jednoduchých bateriek, po väčšie osvetľovače, reflektory, lampáše, alebo sviece. Každé svetlo bude iného druhu s čím sa zrejme ešte tvorcovia dostatočné vyhrajú do vydania hry. Dynamické osvetlenie, zmena prostredia počas počasia. Ak prší všetko je mokré, ak svieti slnko je všetko vysušené a ak je mierne zablačene fúka vietor a roznáša listy do povetria. Taktiež aj svetlo - čím viac tým intezívnejšie. Ak sedíte v aute je svetlo omnoho silnejšie ako keď zapnete baterku. Taktiež Alanovi prekáža svetlo, od mala je totižto hypersenzitívny, a podľa informácii je v hre najdôležietjšie využitie rôzných zdrojov svetla na ochranu pred neznámymi tvormi z vaších snov. Podľa niekoľkých screenshotov z hry, ktoré nedávno vypustila Remedy to vyzerá ako pohľadnica z Tatier, alebo Karpát.
Aby som nezabudol podľa skôršieho gameplayu, ktorý bol uskutočňovaný na Intel koncerencii sme z hry Alan Wake videli nádherne premeny a tkatiež animáciu postáv, dopravných prostriedkov a prírody. V jednej miestnosti dokonca ukazovali pre vybrane publikum gameplay v plne kráse ako Alan Wake došiel k mottelu a chcel si objednať malú chatku, kde by mohol prespať. Medzitým ho na ceste stopne stopár, ktorý ho začne strašiť s tým, že obvykle stpári su vo filmoch beštialny maniaci a vrahovia načož mu Alan Wake da ultimátum - v jeho sne to totiž bude naopak, stopár zomrie. Nato ako idú uvidia na moste rozbité auto na konci dráhy. Alan sa teda rozhodne výjsť von, aby zistil čo sa deje, lenže nachádza len útržky oblečenia, ktore su totálne identické s jeho odevom. Vzápätí sa prirúti kamión a rozburcuje Wakeove auto so stopárom vo vnútri. Je neskoro, aby mu to Alan oznámil a upadá do kómy. Následne sa prebúdza vo svojej zmieňovanej chatke...
Interaktivita prostredia hry bude rozľahlá a bude sa dať komunikovať s každou NPC postavou, ktorá vam buď da nejakú užitočnú informáciu, poprípade pomôže s niečim, poskytne nejakú úlohu, alebo rozšíri príbeh. Možností bude skutočne veľa, tak ako aj systém hry bude odlišný od predchádzajúcich hier Max Payne. Tentokrat tam nebude príbeh prerozprávany cez filmovy komix, ale bude sa to všetko odohrávať v engine hry, teda filmové sekvencie budú priamo z hry, aby dotyčný pocítil interaktivitu prostredia. Budete hraž za komplentého 3d Alana ako to bolo aj predtým v MP sérii. A v rukách budete môcť držať aj jednotlive náčinie od bateriek po lopaty. Interaktivia by mala byťna úrovni Next-genu čiže by sa dalo použíť aj prostredie na rôznu ochranu či výpomoc. Uvidíme ako sa s týmto systémom popasujú.
Hra nebude obsahovať multiplayer, tvorcovia chcú spraviť dokonalý zážitok zo single-player hry, než spraviť strednu triedu a mať aj Multi aj single hru. Je štruktoravná do rôzných epizód, ktoré budu napodobňovať TV seriál, takže sa budu striedať aj misie. K tomu následne patrí aj to, že hra sa bude striedať - raz budete iba objavovať záhady a plniť jednotlivé úlohy v Bright Falls, po druhykrát nastane oživenie a budete bojovať o svoj život v temnote, aby ste následne rozšírili príbeh. V niektorých sekvenciách hra ponúkne rovnaku úlohu, ale ponúkne taktiež rôznorodý výber ako dotyčnu úlohu vykonať. Takže o stereotyp nebude núdza a hra nebude ani čisto aknčá ala Max. Rozhdone je tam široka škála, ktorá vám da raz do tepu adrenalín a potom následne vydýchnuť. Bojový systém sa bude spoliehať na už spomínanu baterku a strelné zbrane. Obvykle budete mať po ruke revolver, ale ten nebude mať taky účinok ako svetlo. Lenže to by nebolo zaujímave ak by svetlu nedochádzali baterky, alebo práve nedohorela sviečka. Takže budete musieť v čas nájsť správne východisko ako prežiť.
Technológia hry je vyvíjana s licenzovanými nástrojmi a nemala by podporovať modding ako u predošlých titulov. Distancia vykresľovania prostredia od Alana do diaľky ba mala byť niečo cez 2 kilometre. Takže nemajte strachy, že neuvidíte budovy z nejakej skaly. Hra bude obsahovať plné uhly, plné atmosfericke tiene, ktoré sa rozprestierajú cez cely herný svet, plný model zmeny počasia, cyklus dňa a noci, záhadnosť prostredia, plynule vyzobrazenie prostredia, HDR rendering, rozkvietanie (príroda sa bude hýbať), hĺbka rôzných prostredí s rozdielnými pixel shader efektmi. Akoso vyššie spomínal Havok engine bude využívať jeden processor na kalkulovanie fyziky a prostredia v hre.
Môj názor je taký, že máme rozhodne načo tešiť či už patríte medzi hráčov akných hier, alebo tajomných poprípade hororvých hier. hre sa tiež nedá vytknúť, že brala námety zo seriálu Twin Peaks, kníh Stephena Kinga, alebo hier ako Silent Hill a Alone in the Dark. Akurát Alan bude niečim výnimočny, skôr než o hru sa jedná o interaktívny psycho thriller, ktorý vás nenechá chladnými... nočna mora prichádza... preto je načase vstávať...
hra vychádza na PC s OS Vista a X-box 360 v nedohľadne roku 2007/2008.
+ všetko
- nenapadá ma nič.. len neurčite vydanie
Tak o čom je teda príbeh? Alan Wake je spisovateľ hororov. Ešte pred jeho kariérou však spozná jeho terajšiu snúbenku Alice, ktorá sa stáva jeho múzou. No s Alice prichádzaju aj horzivé sny na osnove ktorých začne písať svoju prvú knihu. Vydarila sa a žala obrovsky úspech, splnil sa mu sen. Lenže.. jeho snúbenka Alice zmizne bez stopy. Alan Wake začne byť frustrovaný, dostane schizofréniu a nemôže spať. No s tým prichádza ešte niečo naviac... ďalší sen.. o klinike. A tak sa Alan vydá na polikliniku vedľa malého mestečka s nádejou, že sa vylieči. Mestečko sa volá Bright Falls a nachádza sa v štáte Washington ďaleko od mestského ruchu. Po istom čase sa Alan vylieči a môže opäť usnúť. Lenže na klinike zrazu stretáva ženu, ktorá sa až moc podobá na jeho Alice. Jeho nočné mory sa vracajú.. začína písať opäť knihu na motívy týchto snov.. lenže.. niečo je inak.. niečo je zle. Mesto Brigh Falls sa mení a udalosti aberajú na obrátkach... Niečo strašíve sa deje.. a podobá sa to obsahu.. jeho novej knížky. Alan berie do rúk svoj revolver a baterku.. aby si zachránil svoj holý život a objavil niečo sa nikdy nemal dozvedieť... nočná mora začína.
Hra je stavaná na vlastnom Havok engine, ktorý je tentokrát vo verzii 4.0 čímby mal priniesť reálny zážitok z prežitia temnej a zároveň hustej atmosféry v tejto 3d person hre. Hra bude exkluzívne vypustena len na dve platformy PC s windowsom Vista na podporu DX 10 a pre xbox360. Obe verzie maju byť úplne totožné, pretože na ine platfromy sa robiť nebude. Pýtate sa prečo? No najmä tým, že firme Remedy spoločnosť Microsoft dodala nástroje s ktorými môžu vylepšiť svpj nový titul a spraviť tak z toho skutočné veľkú next-gen hru, ktorá mala výjsť už začiatkom tohto roka. Hra bude využívať plne potenciál HDR renderingu a multithreading, preto ta exkluzivita. Havok engine by mal dokonca využívať až 80 % jedného jadra z Core 2 Quad procesoru na vymodelovanie scény a prírody v okolí hry. Grafika v tejto hre totíž zohráva hlavnú úlohu, tak ako aj príbeh, ale o tom neskôr. Remedy sa zmienila, že chce vydať čo najlepšiu hru, preto ju dočasne odložili a pracujú na nej naplno, aby využili všetky prostriedky čo k tom majú. takže opäť ďalší argument prečo bude hra len na Vistu a X360. Vďaka next-gen Direct X 10, bude hra vydaná pod hlavičkou Microsoft - Games for windows iba na OS windows Vista, XP nepodporuje totižto DX10, a žiadna verzia pre XP sa ani nechystá. Ide o skutočný next-gen titul. Hra taktiež úž v žiadnom prípad enepobeží na jedno jádrovom procesore, iba ak na Pentium 4 s Hyper Threadingom no aj to bude zodpovedať zníženej kvalite a výkonu samotnej hry. Hra na xbox360 bude optimalizovaná na 30 fps. Na PC bude približne na rovnakej úrovni, alebo väčšiej. Pôvodne na Intel konferencii hra bežala pod Intel Core 2 Quad s Geforce 7900GTX a 3,8 GHz. Tak ako vieme, že Remedy ma s dobrou grafikou a slabým systémom vynikajúce skúsenosti. Inu Max Payne 2 mi šla pekne plynulo aj na GeForce 2 s P III a 128 Ram.
Ale najznámejším Alana Wakea robí grafika. Ešte som nikde nevidel tak krásne prepracované hory, lesy, vodu a s tým všetkým prichádza aj zmena počasia. Áno, počasie sa bude dokonalé meniť zo dňa na noc, popritom však stretneme aj suché obdobie, dážď, mraky, slnečno, alo podľa blížiacej sa katastrofy - tornáda, víchrice, záplavy. Alan v hre bude používať ako strelné zbrane, tak aj rozličné osvetlenie od jednoduchých bateriek, po väčšie osvetľovače, reflektory, lampáše, alebo sviece. Každé svetlo bude iného druhu s čím sa zrejme ešte tvorcovia dostatočné vyhrajú do vydania hry. Dynamické osvetlenie, zmena prostredia počas počasia. Ak prší všetko je mokré, ak svieti slnko je všetko vysušené a ak je mierne zablačene fúka vietor a roznáša listy do povetria. Taktiež aj svetlo - čím viac tým intezívnejšie. Ak sedíte v aute je svetlo omnoho silnejšie ako keď zapnete baterku. Taktiež Alanovi prekáža svetlo, od mala je totižto hypersenzitívny, a podľa informácii je v hre najdôležietjšie využitie rôzných zdrojov svetla na ochranu pred neznámymi tvormi z vaších snov. Podľa niekoľkých screenshotov z hry, ktoré nedávno vypustila Remedy to vyzerá ako pohľadnica z Tatier, alebo Karpát.
Aby som nezabudol podľa skôršieho gameplayu, ktorý bol uskutočňovaný na Intel koncerencii sme z hry Alan Wake videli nádherne premeny a tkatiež animáciu postáv, dopravných prostriedkov a prírody. V jednej miestnosti dokonca ukazovali pre vybrane publikum gameplay v plne kráse ako Alan Wake došiel k mottelu a chcel si objednať malú chatku, kde by mohol prespať. Medzitým ho na ceste stopne stopár, ktorý ho začne strašiť s tým, že obvykle stpári su vo filmoch beštialny maniaci a vrahovia načož mu Alan Wake da ultimátum - v jeho sne to totiž bude naopak, stopár zomrie. Nato ako idú uvidia na moste rozbité auto na konci dráhy. Alan sa teda rozhodne výjsť von, aby zistil čo sa deje, lenže nachádza len útržky oblečenia, ktore su totálne identické s jeho odevom. Vzápätí sa prirúti kamión a rozburcuje Wakeove auto so stopárom vo vnútri. Je neskoro, aby mu to Alan oznámil a upadá do kómy. Následne sa prebúdza vo svojej zmieňovanej chatke...
Interaktivita prostredia hry bude rozľahlá a bude sa dať komunikovať s každou NPC postavou, ktorá vam buď da nejakú užitočnú informáciu, poprípade pomôže s niečim, poskytne nejakú úlohu, alebo rozšíri príbeh. Možností bude skutočne veľa, tak ako aj systém hry bude odlišný od predchádzajúcich hier Max Payne. Tentokrat tam nebude príbeh prerozprávany cez filmovy komix, ale bude sa to všetko odohrávať v engine hry, teda filmové sekvencie budú priamo z hry, aby dotyčný pocítil interaktivitu prostredia. Budete hraž za komplentého 3d Alana ako to bolo aj predtým v MP sérii. A v rukách budete môcť držať aj jednotlive náčinie od bateriek po lopaty. Interaktivia by mala byťna úrovni Next-genu čiže by sa dalo použíť aj prostredie na rôznu ochranu či výpomoc. Uvidíme ako sa s týmto systémom popasujú.
Hra nebude obsahovať multiplayer, tvorcovia chcú spraviť dokonalý zážitok zo single-player hry, než spraviť strednu triedu a mať aj Multi aj single hru. Je štruktoravná do rôzných epizód, ktoré budu napodobňovať TV seriál, takže sa budu striedať aj misie. K tomu následne patrí aj to, že hra sa bude striedať - raz budete iba objavovať záhady a plniť jednotlivé úlohy v Bright Falls, po druhykrát nastane oživenie a budete bojovať o svoj život v temnote, aby ste následne rozšírili príbeh. V niektorých sekvenciách hra ponúkne rovnaku úlohu, ale ponúkne taktiež rôznorodý výber ako dotyčnu úlohu vykonať. Takže o stereotyp nebude núdza a hra nebude ani čisto aknčá ala Max. Rozhdone je tam široka škála, ktorá vám da raz do tepu adrenalín a potom následne vydýchnuť. Bojový systém sa bude spoliehať na už spomínanu baterku a strelné zbrane. Obvykle budete mať po ruke revolver, ale ten nebude mať taky účinok ako svetlo. Lenže to by nebolo zaujímave ak by svetlu nedochádzali baterky, alebo práve nedohorela sviečka. Takže budete musieť v čas nájsť správne východisko ako prežiť.
Technológia hry je vyvíjana s licenzovanými nástrojmi a nemala by podporovať modding ako u predošlých titulov. Distancia vykresľovania prostredia od Alana do diaľky ba mala byť niečo cez 2 kilometre. Takže nemajte strachy, že neuvidíte budovy z nejakej skaly. Hra bude obsahovať plné uhly, plné atmosfericke tiene, ktoré sa rozprestierajú cez cely herný svet, plný model zmeny počasia, cyklus dňa a noci, záhadnosť prostredia, plynule vyzobrazenie prostredia, HDR rendering, rozkvietanie (príroda sa bude hýbať), hĺbka rôzných prostredí s rozdielnými pixel shader efektmi. Akoso vyššie spomínal Havok engine bude využívať jeden processor na kalkulovanie fyziky a prostredia v hre.
Môj názor je taký, že máme rozhodne načo tešiť či už patríte medzi hráčov akných hier, alebo tajomných poprípade hororvých hier. hre sa tiež nedá vytknúť, že brala námety zo seriálu Twin Peaks, kníh Stephena Kinga, alebo hier ako Silent Hill a Alone in the Dark. Akurát Alan bude niečim výnimočny, skôr než o hru sa jedná o interaktívny psycho thriller, ktorý vás nenechá chladnými... nočna mora prichádza... preto je načase vstávať...
hra vychádza na PC s OS Vista a X-box 360 v nedohľadne roku 2007/2008.
+ všetko
- nenapadá ma nič.. len neurčite vydanie
napísal Speedairman 19.5.2007
Páči sa mi!
10
ALAN WAKE
PC
Xbox 360 Vývoj: Microsoft / Remedy Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|