Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020? |
Pomaly začíname sumarizovať rok 2020 a dnes vám vypichneme niekoľko zaujímavých rozhovorov, ktoré by vám nemali uniknúť
Rok 2020 hernému biznisu veľmi neprial a to hneď v niekoľkých oblastiach. V prvom rade sa podpísal pod vývoj hier, ktorý sa pri práci na diaľku skomplikoval, čoho dôsledkom boli odklady a aj bugy. QA tímy majú totiž počas pandémie sťaženú pozíciu a ťažko môžu na hrách pracovať tak dôkladne ako predtým. Pandémia tiež zrušila prakticky všetky herné eventy. Bežne by sme celý rok strávili na výstavách, konferenciách, organizovali by sme prednášky na Slovensku a naháňali pre vás zaujímavé novinky, dojmy a aj rozhovory. S tými dojmami a preview to tento rok bolo slabšie, ale rozhovory sme pre vás pripravovali aj naďalej. Oslovovali sme nielen veľké osobnosti, ale nezávislých vývojárov, dokonca jedného filmára a mnohých ďalších.
Hrám sme sa venovali z rôznych pohľadov, dozvedieť ste sa mohli viac o ich vzniku, pri vydaní Crysis Remastered sme sa o hre porozprávali s Crytekom, rovnako sme oslovili aj Ubisoft pred vydaním Watch Dogs Legion a zaoberali sme sa tiež dopadom hier na ďalšie oblasti spoločnosti. Nechýbal ani detailnejší pohľad na domácu hernú scénu, napríklad v interview o kvalitnej slovenskej platformovke YesterMorrow.
Všetky naše rozhovory nájdete na tejto podstránke, avšak ak vám náhodou niektorý z nich ušiel, chceli by sme vám pripomenúť niektoré zaujímavé a nadčasové, ktoré aj teraz (napríklad dlho po vydaní hier) majú čo povedať, stačí si len kliknúť na názov rozhovoru. Toto je 10 rozhovorov, ktoré by vám nemali uniknúť:
Ako dokáže Beat Saber otriasť hudobným priemyslom
Beat Saber patrí medzi najväčšie VR hity a hra právom zbiera obrovskú chválu od kritikov, obrovskú priazeň od hráčov a tiež aj veľmi slušné predaje. To sa podpísalo na fakte, že Beat Games, autorov hry, minulý rok odkúpil Oculus/Facebook. Na hre ďalej pracujú a vidia ju nielen ako nejakú hru, ale ako titul, ktorý dokáže zmeniť herný aj hudobný biznis. Viac o tom v rozhovore prezradil Jaroslav Beck. Interview nájdete tu.
Prečo potreboval Kratos v God of War kaskadéra?
Ak vás detailnejšie zaujíma herný vývoj, určite nevynechajte s bojovníkom a kaskadérom Ericom Jacobusom. Ten z filmov prešiel do hier, kde sa stará o choreografie a aj bojové scény. Pracoval na hrách, ako napríklad Mortal Kombat a aj God of War, kde stvárnil hlavného hrdinu. Porozprával nám o tom, prečo je jeden herec tvárou postavy, druhý jej hlasom a tretí zas vytvára jej pohyby.
Interview nájdete tu.
Aleksandra Jarosz je psychologička a zároveň herná vývojárka, čo jej dáva zaujímavý pohľad na problematiku hier a aj niektoré negatívne vplyvy, ktoré sa s nimi spájajú. WHO už v minulosti klasifikovala hernú poruchu ako chorobu a Aleksandra nám viac prezradila o tom, ako takáto porucha vzniká, ktoré prvky ju môžu podporovať a ako by sa proti tomu dalo bojovať.
Celé interview nájdete tu.
Ako koronakríza ovplyvnila GOG.com?
Pandémia nového koronavírusu bola tento rok témou číslo 1 a ako som už uviedol, výrazne sa podpísala aj na hernom biznise. Marcin Traczyk z GOGu si našiel čas na to, aby nám porozprával viac o tom, ako sa to podpísalo pod predaje na ich platforme. Zároveň nám exkluzívne poskytol rebríček najpredávanejších hier na ich platforme na Slovensku. Prvé miesto asi nikoho neprekvapí.
Celé interview nájdete tu.
The Last of Us 2 stavia na všetkom, čo bolo v prvej hre skvelé
Spolu s ďalšími novinármi z regiónu sme dostali jedinečnú možnosť vyspovedať v diskusii Halley Gross, scenáristku The Last of Us: Part II. Tá nám toho prezradila naozaj veľa, porozprávala o ambíciách tímu, o téme kruhu násilia v hre, o jej konci a aj o tom, ako vnímali rozsiahly únik, ktorý ich trápil tesne pred vydaním hry.
Celé interview nájdete tu.
Sherlock Holmes: Chapter One ukáže novú tvár známeho detektíva
Väčšina našich rozhovorov bola o hrách okolo ich vydania, no podarilo sa nám uloviť aj ukrajinských Frogwares, ktorí budúci rok vydaju adventúru Sherlock Holmes: Chapter One. Za štúdio nám odpovedal Sergej Oganesyan a prezradil viac o ich ambicióznych plánoch, no aj o tom, ako narábajú s tak dobre známou literárnou postavou. Ich hra totiž predstaví Sherlocka tak, ako ho nepoznáme - mladého, akčného a s temnými tajomstvami.
Celé interview nájdete tu.
Intellivision Amico bude veľmi odlišná konzola
Rok 2020 bol rokom nových konzol. Mali sme tu nielen nové Xboxy a PS5, ale v malej miere vyšli aj prvé kusy Atari VCS a mala vyjsť aj konzola Intellivision Amico. Tá sa nakoniec kvôli korone odložila na rok 2021, no v rozhovore sme sa o nej dozvedeli naozaj veľa. Odpovedala nám doslova legenda - J Allard. Ten stál za prvým Xboxom, pomáhal vytvoriť aj Xbox Live a celkovo Windows preniesol do éry internetu. No a teraz s Amico skúša niečo nové a poriadne netradičné.
Celé interview nájdete tu.
Šéf Wargamingu o 10 rokoch World of Tanks
World of Tanks tento rok oslavuje 10 rokov a stále sa teší obrovskej popularite. To je príležitosť, pri ktorej sme jednoducho muselo vyspovedať zakladateľa Wargamingu a Viktor Kislyi nám ochotne odpovedal na rôzne otázka - ohľadne minulosti hry, jej budúcnosti, no aj o tom, aké kapely a akých hercov by ešte do hry rád priniesol. Okrem neho nám interview poskytol aj Max Chuvalov, ktorý prezradil, čo nás čaká v ďalších 10 rokoch World of Tanks.
Celé interview nájdete tu.
Interview o slovenskej hre Vaporum Lockdown
Aký nýročný je vývoj dungeon crawlera? Koľko stojí príprava slovenčiny do hry a dokáže sa to vôbec zaplatiť z predajov u nás? Aj to sú otázky, na ktoré nám odpovedal Tibor Repta z bratislavského štúdia Fatbot Games tesne pred vydaním Vaporum: Lockdown, ich prequelu k RPG Vaporum. Hra oproti predchodcovi trochu zmenila prístup, no aj tak zaujala, čo dokazuje aj naša recenzia.
Celé interview nájdete tu.
Príbeh autorov Mortal Kombat očami režiséra dokumentu Insert Coin
Tento rok sme tu mali taký menší film dokumentov venovaných hrách a koncom roka vyšiel ďalší - Insert Coin. Ten sa zameriava na históriu americkej legendy Midway Games, na ktorej automatoch vyrástla celá jedna generácia. Na konte toho majú naozaj veľa, no ich najznámejšou sériou je Mortal Kombat. Joshua Tsui na Mortal Kombat hrách pracoval a dokonca sa v nich objavil ako Sub-Zero a Liu Kang. Teraz sa ale dal na filmársku dráhu a zrežíroval práve Insert Coin, o čom sme sa chceli dozvedieť viac.
Celé interview nájdete tu.
Dajte nám v diskusii vedieť, ktoré rozhovory vás zaujali najviac, možno aj to, o čom by ste sa chceli viac dozvedieť v budúcnosti. Snáď nám to situácia dovolí a budeme môcť vývojárov a ďalšie osobnosti naháňať už aj osobne na výstavách a konferenciách. Už teraz ale môžeme sľúbiť niekoľko ďalších zaujímavých rozhovorov, ktoré máme v príprave na začiatok roka 2021.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 225
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Novembrové hry 27
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >