Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020?

Pomaly začíname sumarizovať rok 2020 a dnes vám vypichneme niekoľko zaujímavých rozhovorov, ktoré by vám nemali uniknúť

pridal matus_ace 25.12.2020 o 19:03 pod hry
Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020?

HRY > NOVINKY >

Rok 2020 hernému biznisu veľmi neprial a to hneď v niekoľkých oblastiach. V prvom rade sa podpísal pod vývoj hier, ktorý sa pri práci na diaľku skomplikoval, čoho dôsledkom boli odklady a aj bugy. QA tímy majú totiž počas pandémie sťaženú pozíciu a ťažko môžu na hrách pracovať tak dôkladne ako predtým. Pandémia tiež zrušila prakticky všetky herné eventy. Bežne by sme celý rok strávili na výstavách, konferenciách, organizovali by sme prednášky na Slovensku a naháňali pre vás zaujímavé novinky, dojmy a aj rozhovory. S tými dojmami a preview to tento rok bolo slabšie, ale rozhovory sme pre vás pripravovali aj naďalej. Oslovovali sme nielen veľké osobnosti, ale nezávislých vývojárov, dokonca jedného filmára a mnohých ďalších.

Hrám sme sa venovali z rôznych pohľadov, dozvedieť ste sa mohli viac o ich vzniku, pri vydaní Crysis Remastered sme sa o hre porozprávali s Crytekom, rovnako sme oslovili aj Ubisoft pred vydaním Watch Dogs Legion a zaoberali sme sa tiež dopadom hier na ďalšie oblasti spoločnosti. Nechýbal ani detailnejší pohľad na domácu hernú scénu, napríklad v interview o kvalitnej slovenskej platformovke YesterMorrow.

Všetky naše rozhovory nájdete na tejto podstránke, avšak ak vám náhodou niektorý z nich ušiel, chceli by sme vám pripomenúť niektoré zaujímavé a nadčasové, ktoré aj teraz (napríklad dlho po vydaní hier) majú čo povedať, stačí si len kliknúť na názov rozhovoru. Toto je 10 rozhovorov, ktoré by vám nemali uniknúť:

Ako dokáže Beat Saber otriasť hudobným priemyslom

Beat Saber patrí medzi najväčšie VR hity a hra právom zbiera obrovskú chválu od kritikov, obrovskú priazeň od hráčov a tiež aj veľmi slušné predaje. To sa podpísalo na fakte, že Beat Games, autorov hry, minulý rok odkúpil Oculus/Facebook. Na hre ďalej pracujú a vidia ju nielen ako nejakú hru, ale ako titul, ktorý dokáže zmeniť herný aj hudobný biznis. Viac o tom v rozhovore prezradil Jaroslav Beck. Interview nájdete tu.

Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020?

 

 

Prečo potreboval Kratos v God of War kaskadéra?

Ak vás detailnejšie zaujíma herný vývoj, určite nevynechajte s bojovníkom a kaskadérom Ericom Jacobusom. Ten z filmov prešiel do hier, kde sa stará o choreografie a aj bojové scény. Pracoval na hrách, ako napríklad Mortal Kombat a aj God of War, kde stvárnil hlavného hrdinu. Porozprával nám o tom, prečo je jeden herec tvárou postavy, druhý jej hlasom a tretí zas vytvára jej pohyby. 

Interview nájdete tu.

Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020?

 

 

Sú videohry novým tabakom?

Aleksandra Jarosz je psychologička a zároveň herná vývojárka, čo jej dáva zaujímavý pohľad na problematiku hier a aj niektoré negatívne vplyvy, ktoré sa s nimi spájajú. WHO už v minulosti klasifikovala hernú poruchu ako chorobu a Aleksandra nám viac prezradila o tom, ako takáto porucha vzniká, ktoré prvky ju môžu podporovať a ako by sa proti tomu dalo bojovať.

Celé interview nájdete tu.

Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020?

 

 

Ako koronakríza ovplyvnila GOG.com?

Pandémia nového koronavírusu bola tento rok témou číslo 1 a ako som už uviedol, výrazne sa podpísala aj na hernom biznise. Marcin Traczyk z GOGu si našiel čas na to, aby nám porozprával viac o tom, ako sa to podpísalo pod predaje na ich platforme. Zároveň nám exkluzívne poskytol rebríček najpredávanejších hier na ich platforme na Slovensku. Prvé miesto asi nikoho neprekvapí. 

Celé interview nájdete tu.

Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020?

 

 

The Last of Us 2 stavia na všetkom, čo bolo v prvej hre skvelé

Spolu s ďalšími novinármi z regiónu sme dostali jedinečnú možnosť vyspovedať v diskusii Halley Gross, scenáristku The Last of Us: Part II. Tá nám toho prezradila naozaj veľa, porozprávala o ambíciách tímu, o téme kruhu násilia v hre, o jej konci a aj o tom, ako vnímali rozsiahly únik, ktorý ich trápil tesne pred vydaním hry.  

Celé interview nájdete tu.

Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020?

 

 

Sherlock Holmes: Chapter One ukáže novú tvár známeho detektíva

Väčšina našich rozhovorov bola o hrách okolo ich vydania, no podarilo sa nám uloviť aj ukrajinských Frogwares, ktorí budúci rok vydaju adventúru Sherlock Holmes: Chapter One. Za štúdio nám odpovedal Sergej Oganesyan a prezradil viac o ich ambicióznych plánoch, no aj o tom, ako narábajú s tak dobre známou literárnou postavou. Ich hra totiž predstaví Sherlocka tak, ako ho nepoznáme - mladého, akčného a s temnými tajomstvami.

Celé interview nájdete tu.

Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020?

 

 

Intellivision Amico bude veľmi odlišná konzola

Rok 2020 bol rokom nových konzol. Mali sme tu nielen nové Xboxy a PS5, ale v malej miere vyšli aj prvé kusy Atari VCS a mala vyjsť aj konzola Intellivision Amico. Tá sa nakoniec kvôli korone odložila na rok 2021, no v rozhovore sme sa o nej dozvedeli naozaj veľa. Odpovedala nám doslova legenda - J Allard. Ten stál za prvým Xboxom, pomáhal vytvoriť aj Xbox Live a celkovo Windows preniesol do éry internetu. No a teraz s Amico skúša niečo nové a poriadne netradičné. 

Celé interview nájdete tu.

Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020?

 

 

Šéf Wargamingu o 10 rokoch World of Tanks

World of Tanks tento rok oslavuje 10 rokov a stále sa teší obrovskej popularite. To je príležitosť, pri ktorej sme jednoducho muselo vyspovedať zakladateľa Wargamingu a Viktor Kislyi nám ochotne odpovedal na rôzne otázka - ohľadne minulosti hry, jej budúcnosti, no aj o tom, aké kapely a akých hercov by ešte do hry rád priniesol. Okrem neho nám interview poskytol aj Max Chuvalov, ktorý prezradil, čo nás čaká v ďalších 10 rokoch World of Tanks.

Celé interview nájdete tu.

Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020?

 

 

Interview o slovenskej hre Vaporum Lockdown

Aký nýročný je vývoj dungeon crawlera? Koľko stojí príprava slovenčiny do hry a dokáže sa to vôbec zaplatiť z predajov u nás? Aj to sú otázky, na ktoré nám odpovedal Tibor Repta z bratislavského štúdia Fatbot Games tesne pred vydaním Vaporum: Lockdown, ich prequelu k RPG Vaporum. Hra oproti predchodcovi trochu zmenila prístup, no aj tak zaujala, čo dokazuje aj naša recenzia

Celé interview nájdete tu.

Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020?

 

 

Príbeh autorov Mortal Kombat očami režiséra dokumentu Insert Coin

Tento rok sme tu mali taký menší film dokumentov venovaných hrách a koncom roka vyšiel ďalší - Insert Coin. Ten sa zameriava na históriu americkej legendy Midway Games, na ktorej automatoch vyrástla celá jedna generácia. Na konte toho majú naozaj veľa, no ich najznámejšou sériou je Mortal Kombat. Joshua Tsui na Mortal Kombat hrách pracoval a dokonca sa v nich objavil ako Sub-Zero a Liu Kang. Teraz sa ale dal na filmársku dráhu a zrežíroval práve Insert Coin, o čom sme sa chceli dozvedieť viac. 

Celé interview nájdete tu.

Aké rozhovory sme vám priniesli v roku 2020?

 

Dajte nám v diskusii vedieť, ktoré rozhovory vás zaujali najviac, možno aj to, o čom by ste sa chceli viac dozvedieť v budúcnosti. Snáď nám to situácia dovolí a budeme môcť vývojárov a ďalšie osobnosti naháňať už aj osobne na výstavách a konferenciách. Už teraz ale môžeme sľúbiť niekoľko ďalších zaujímavých rozhovorov, ktoré máme v príprave na začiatok roka 2021.





Páči sa mi! (+1)







Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29314)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk