Ktoré rozhovory z roku 2024 nesmiete prehliadnuť?

Pozrime sa na prehľad 10 najzaujímavejších rozhovorov, ktoré by ste tento rok rozhodne nemali premeškať.

Ktoré rozhovory z roku 2024 nesmiete prehliadnuť?

HRY > NOVINKY >

Koniec roka sa blíži a to je aj pre náš príležitosť na to, aby sme začali sumarizovať to, čo nám herný rok 2024 priniesol. Aj tento rok sme behali, jazdili a lietali po svete, kde sme hrali skvelé hr a stretávali sme sa s ich tvorcami. Výsledkom toho sú mnohé články a medzi nimi hlavne rôzne interview, v ktorých vám približujeme pozadie herného vývoja. Tento rok sme mali možnosť vyspovedať niekoľko legiend, ale aj menších vývojárov a tiež domácich tvorcov. To všetko nájdete v našej sekcii rozhovorov, takže ak vás hlbšie zaujímajú hry a ich tvorba, určite si prelistujte, čo všetko sme tento rok vydali. Ak ale nemáte toľko času, vyberáme pre vás 10 rozhovorov z tohto roka, ktoré by rozhodne nemali ujsť vašej pozornosti. Stačí len kliknúť na titulok rozhovoru.

 

Spoluzakladateľ LucasArts David Fox o štyroch desaťročiach v hernom priemysle

V dobách, keď pixely vládli obrazovkám a kreativita podnecovala predstavivosť, sa v hernom priemysle vyprofilovalo niekoľko výrazných mien - David Fox medzi ne nepochybne patrí. Ako spoluzakladateľ spoločnosti LucasArts zohral kľúčovú úlohu pri formovaní herného prostredia a zanechal nezmazateľnú stopu v podobe kultových titulov, ktoré stále rezonujú medzi hráčmi na celom svete. Pridajte sa k nám, keď sa s vami podelí o pútavé príbehy o zrode spoločnosti LucasArts a o strhujúce príbehy, ktoré stoja za niektorými z najobľúbenejších klasických hier.

Ktoré rozhovory z roku 2024 nesmiete prehliadnuť?

 

 

Rhianna Pratchett o vytváraní ikonických hrdiniek a výzvach pri písaní hier

Počas konferencie Game Developers Session (GDS) v Prahe sme mali tú česť hovoriť s Rhiannou Pratchettovou, uznávanou spisovateľkou, scenáristkou a naratívnou dizajnérkou videohier. Počas kariéry napísala niektoré z najpamätnejších ženských protagonistiek ako Nariko z Heavenly Sword, Faith z Mirror’s Edge a priniesla aj nový pohľad na Laru Croft v reboote Tomb Raider z roku 2013. V rozhovore nám povedala viac o výzvach aj výhodách písania scenárov pre rôzne médiá, AAA aj indie hry.

Ktoré rozhovory z roku 2024 nesmiete prehliadnuť?

 

 

Josh Sawyer: Od Icewind Dale, cez Fallout: New Vegas, až po Pentiment

Josh Sawyer je meno, ktoré je fanúšikov RPG známe už dekády. Pracoval na Icewind Dale, Neverwinter Nights 2Alpha ProtocolFallout: New VegasPillars of Eternity a najnovšie Pentiment. Ako sa vlastne dostal k hernému vývoju, ako sa za tie roky zmenila jeho dizajnová filozofia a prečo sa rozhodol Pentiment robiť trochu inak? Na to všetko nám odpovedal počas pražskej konferencie GDS.

Ktoré rozhovory z roku 2024 nesmiete prehliadnuť?

 

 

Baldur’s Gate 3: Tvorba jednej z najoceňovanejších hier

Adam Smith strávil tri a pol desaťročia hraním hier ďalších mnoho rokov písaním o nich, a tak je stelesnením celoživotnej vášne pre hry. Jeho cesta viedla do štúdia Larian Studios, kam sa dostal v počiatočnom štádiu výroby hry Baldur's Gate 3, kde teraz pôsobí ako Writing Director. V tomto exkluzívnom rozhovore sa Adam delí o svoje postrehy týkajúce sa tvorby príbehov, vyvažovania bohatého príbehu s inovatívnym rozprávaním a o svoju víziu budúcnosti interaktívnych príbehov vo videohrách. Taktiež prezradil mnoho detailov o vzniku ikonických postáv v Baldur's Gate 3.

Ktoré rozhovory z roku 2024 nesmiete prehliadnuť?

 

 

Ako sa CD Projekt RED odrazil od dna po vydaní Cyberpunk 2077

Paweł SaskoAssociate Game Director v CD PROJEKT RED, v súčasnosti pracuje na pokračovaní Cyberpunk 2077 s kódovým označením Project Orion. Predtým, ako sa stal jedným zo zakladajúcich členov tímu Orion, bol Quest Directorom pre Cyberpunk 2077 a jej rozšírenie Phantom Liberty. Paweł pracoval aj na hre Zaklínač 3: Divoký hon a oboch rozšíreniach tejto hry. V tomto rozhovore sme si s Pawlom sadli, aby sme s ním prebrali neoceniteľné skúsenosti získané počas vývoja hry Cyberpunk 2077. Sasko sa delí o postrehy týkajúce sa výziev, ktorým v štúdiu čelili, krokov, ktoré urobili v reakcii na spätnú väzbu, a o to, ako tieto skúsenosti ovplyvnia budúce smerovanie renomovaného poľského štúdia.

Ktoré rozhovory z roku 2024 nesmiete prehliadnuť?

 

 

Producent Martin Klíma o Kingdom Come: Deliverance 2

22. januára 2014 sa začalo jedinečné a pre vývojárov z českého štúdia Warhorse dozaista stresujúce obliehanie hradieb všemocného Kickstarteru. Vtedy ešte však nik z nich netušil, že kampaň pre Kingdom Come: Deliverance sa stane svetovo úspešnou a vyzbiera viac ako 1,1 milióna libier, čo je niečo cez 36 miliónov českých korún. Táto finančná injekcia nielenže napomohla dokončeniu hry, ale dokázala modernému videohernému publiku vývojárov aj hráčov, že aj realistická historická RPG si dokáže nájsť fanúšikov. A veruže ich bola kopa! Po vydaní dokazovali pozitívne ohlasy aj globálny úspech, že expresívne slovné spojenie „zlaté české ručičky" má aj vo videohernom svete naďalej svoje miesto, a tak niet divu, že čochvíľa dorazí na herné platformy aj sequel. O ňom, aj o tom, ako to vlastne s mnohými procesmi v štúdiu funguje, nám v rámci brnenského Game Access 24 prezradil viac producent Martin Klíma, ktorého bohaté skúsenosti na lokálnom trhu sú na nezaplatenie.

Ktoré rozhovory z roku 2024 nesmiete prehliadnuť?

 

 

Ako invázia na Ukrajinu ovplyvnila vývoj a príbeh S.T.A.L.K.E.R. 2

Slava Lukyanenka, producent a kreatívny režisér S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (naše dojmy z Gamescom dema si môžete prečítať tu), ponúka detailný pohľad na vývoj očakávaného pokračovania. Venuje sa významnému vplyvu, ktorý mal prebiehajúci konflikt na Ukrajine na hru aj jej tím a delí sa o to, ako tieto výzvy formovali ich prístup. Lukyanenka tiež hovorí o vplyve skutočných udalostí na príbeh hry, o pokroku v dizajne otvoreného sveta a umelej inteligencii a o tom, ako ich proces vývoja usmerňovala spätná väzba od fanúšikov. Okrem toho načrtáva vzrušujúce plány týkajúce sa obsahu a rozšírení po vydaní hry.

Ktoré rozhovory z roku 2024 nesmiete prehliadnuť?

 

 

Starship Troopers: Extermination je splneným snom Caspera van Diena

Už dávno je preč doba, kedy boli hry podľa filmov nehrateľné braky, ktoré mali vytiahnuť pár dolárov z vreciek nič netušiacich zákazníkov. Navyše teraz nevznikajú len preto, aby sprevádzali nejaký nový film v kinách a rýchlo sa na ne zabudlo. Ukazuje sa, že hra môže vzniknúť aj 27 rokov po premiére filmu a stále dokáže osloviť nielen jeho fanúšikov, ale aj úplne nových hráčov. To je prípad Starship Troopers: Extermination od štúdia Offworld, ktorá to úspešne tiahne v Early Access a už budúci mesiac vyjde v plnej verzii. Hra skvele zachytila to, prečo sa film stal takým kultom. A pomáha jej tiež to, že si v nej kľúčovú rolu generála Johnnyho Rica zopakoval známy herec Casper van Dien. Ako nám prezradil na mikrofón aj mimo neho, svoju postavu miluje a hru si naozaj užíva.

Ktoré rozhovory z roku 2024 nesmiete prehliadnuť?

 

 

Brian Fargo: Od Wastelandu po Fallout a ešte ďalej

Preskúmajte fascinujúcu cestu Briana Farga, priekopníka herného priemyslu, ktorý založil spoločnosť Interplay Entertainment a zanechal nezmazateľnú stopu v oblasti RPG hier. Fargova kariéra zahŕňa desaťročia inovácií a adaptácií v neustále sa vyvíjajúcom prostredí videohier, od jeho raných inšpirácií zakorenených v science fiction a fantasy, až po priekopnícke kultové hry ako Wasteland a Fallout. Objavte jeho postrehy o výzvach pri vývoji hier, jeho úspešné využitie crowdfundingu pre hru Wasteland 2 a jeho nadchádzajúci projekt Clockwork Revolution. Nazrite do života a úspechov Briana Farga, skutočného priekopníka v oblasti hier.

Ktoré rozhovory z roku 2024 nesmiete prehliadnuť?

 

 

Deus Ex a jeho evolúcia: Rozhovor s Warrenom Spectorom

Warren Spector, priekopník v oblasti videohier s viac ako štyridsaťročnou kariérou, zanechal nezmazateľnú stopu svojím inovatívnym prístupom k hernému dizajnu. Od svojich začiatkov pri tvorbe stolových hier až po revolúciu v oblasti videohier s titulmi ako Deus Ex a System Shock je Spectorova cesta dôkazom jeho neochvejného odhodlania k pohlcujúcemu rozprávaniu príbehov a zážitkom, ktorých hnacím motorom je hráč.

Ktoré rozhovory z roku 2024 nesmiete prehliadnuť?

 

 

Zostaňte nám verní aj v ďalšom roku, lebo už teraz pre vás pripravujeme obrovskú nádielku ďalších zaujímavých rozhovorov, medzi ktorými nechýbajú ani legendárni vývojári. V nasledujúcich mesiacoch vám prinesieme rozhovory s tvorcami, ako sú napríklad Jon Hare (tvorca Sensible Soccer), Glen Schofield (tvorca Dead Space), Marek Rosa (Space Engineers 2), Grant Kirkhope (skladateľ Kingdoms of Amalur a ďalších), Jill Murray (scenáristka Assassin's Creed IV: Black Flag) a mnohí ďalší.





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Gran turismo (0)
Ahoj decka chcú hrať spolu preteky a nech sa snaží...
|Kupon ps5 (0)
Zdravim, koupil jsem na internetu kod do ps peneze...
|Lies of p (2)
Mam cez game pass lies of p pc stiahnutiu češtinu...
|Soundbar-pc (6)
čafte používate niekto soundbar k pc? repro 2.1 so...
|Cpu a gpu - dobra cena (7)
Ahojte, Chcel som sa pred kupou poradit s vami o...
|Svet, ukrajina, vojny ... (31252)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk