Aké rozhovory sme tento rok priniesli? |
Tento rok bol bohatý na veľké témy aj hry, čo sme pokryli nielen v novinkách, ale aj v rozhovoroch.
Tento rok bol bohatý na veľké témy aj hry, čo sme pokryli nielen v novinkách, ale aj v rozhovoroch. Pozreli sme sa s autormi na prichádzajúce hry, ale sadli sme si aj s niekoľkými skutočnými legendami, s ktorými sme sa porozprávali o ich práci, kultových hrách, zmenách v hernom biznise za niekoľko desaťročí, ale aj o nastupujúcej umelej inteligencii. Rozsah tém bol naozaj široký a tento rok sme vám priniesli viac ako 30 rozhovorov a ak ste nejaký z nich zmeškali, môžete ich dobehnúť v našej interview sekcii. Alebo si pozrite aspoň výber týchto 10, ktoré by nemali ujsť vašej pozornosti.
Hidetaka SWERY65 Suehiro o jeho unikátnej hernej tvorbe - marec
Hidetaka Suehiro, známy aj ako SWERY65, za sebou možno nemá veľa veľkých hitov, ale aj tak patrí k významným osobnostiam japonskej hernej scény. Jeho tvorba je skutočne unikátna - vizuálne, príbehovo a aj tematicky kombinuje mnohé prvky, ktoré dopĺňa o rôzne odkazy. Výsledok je možno pre niektorých nie práve najľahšie stráviteľný, ale zároveň má Swery aj veľký zástup fanúšikov. Spy Fiction, Deadly Premonition alebo D4: Dark Dreams Don't Die pozná každý, kto má rád trochu „iné“ hry. V čom spočíva práve tá ich unikátnosť? To nám Swery prezradil v rozhovore.
Ako Crime Boss: Rockay City získal kopu hollywoodskych hviezd? - jún
Jarek Kolář sa v hernom biznise pohybuje už takmer 3 dekády. Začínal s populárnymi 2D adventúrami, ale s Vietcongom v roku 2003 naozaj zabodoval a to nielen doma, ale aj vo svete. Od tej doby sa už venoval akčným hrám – priniesol pokračovanie Vietcongu, pracoval na Mafia hrách a aj na mobilných Dead Effectoch. Teraz vedie vývoj hier v Ingame Studios, kde tento rok vydali akčnú hru o organizovanom zločine Crime Boss: Rockay City. Tá pôvodne vyšla len na PC, ale už 15. júna sa dostane do rúk aj konzolovým hráčom. Ako hra vznikla a prečo sa do nej rozhodli obsadiť hŕbu hollywoodskych akčných hviezd? To sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.
Ako vznikala hudba v Horizon sérii - jún
Pri hrách je zvyčajne v centre pozornosti vizuálna stránka a hrateľnosť, pričom mnohí podceňujú význam hudby v celkovom zážitku z hry. Hudba pritom môže byť kľúčovou zložkou na vytvorenie emocionálneho spojenia s hrou. Zosilňuje emócie, zvyšuje napätie a môže byť silným hnacím motorom príbehu. Počas konferencie Game Access v Brne sme mali možnosť porozprávať sa s holandským skladateľom Jorisom de Manom, ktorý je známy najmä vďaka soundtracku pre sériu Killzone, Horizon: Zero Dawn a pokračovaniu Horizon: Forbidden West. Objasnil nám proces komponovania hudby pre videohry a prezradil nám, ako vytvoril nezabudnuteľné melódie, ktoré dopĺňali niektoré z našich najobľúbenejších herných zážitkov.
Rozhovor s Frankom Klepackim, majstrom za hudbou série Command & Conquer - jún
Vo svete videohernej hudby len málo skladateľov malo na hráčov taký výrazný vplyv ako Frank Klepacki, legendárny skladateľ hudby k sérii Command and Conquer a mnohým ďalším ikonickým hrám. Vďaka svojmu charakteristickému zvuku a nezabudnuteľným skladbám preniesol hráčov do strhujúcich svetov plných intenzívnych bitiek, ikonických frakcií a nezabudnuteľných postáv. V tomto rozhovore sa ponoríme do jeho skladateľskej cesty, jeho prístupu k tvorbe hudby pre videohry a tajomstiev, ktoré sa skrývajú za niektorými z najobľúbenejších skladieb, aké nám priniesol.
Adventure: Priekopnícka hra, ktorá formovala hernú históriu - júl
Vo fascinujúcom rozhovore sa herný dizajnér Warren Robinett otvára o inšpirácii a prekážkach, s ktorými sa stretol pri vytváraní Adventure, priekopníckej videohry, ktorá vydláždila cestu žánru akčných adventúr. Robinett hovorí o tom, ako vzdoroval príkazom svojho šéfa a neúnavne pracoval, aby dokázal uskutočniteľnosť svojej vízie, čo nakoniec viedlo k vývoju hry, ktorá by formovala toto odvetvie. Bol to práve Robinett, ktorý vytvoril prvý herný easter egg vôbec a prvý vývojár, ktorý sa pod svoju hru podpísal, čo inšpirovalo aj knihu Ready Player One. Objavte pútavý príbeh vzniku hry Adventure a jej vplyv na ďalšie hry, vrátane ikonickej Legend of Zelda.
Last Train Home - Ako vytvoriť lokalizovanú hru, čo zaujme aj zahraničný trh - júl
Začiatok letnej hernej sezóny otvorilo niekoľko už dobre známych a aj poriadne nabitých online prezentácií. Po temnom veku covidovom sme si nejako na to už asi všetci aj navykli, no predsa len nás jednou tajnou offline prezentáciou odohrávajúcou sa prvého júna prekvapili naši českí bratia. V srdci moravskej metropoly, teda uprostred študentmi zaplaveného Brna, sme sa tak s nadšením pozreli na prezentáciu skutočne miestami berúcu dych od autorov zo štúdia Ashborne Games. A veru nie nadarmo sa hovorí o zlatých českých ručičkách, nakoľko nám tajne prezentovaná a o niekoľko dní na PC Gaming Show odhalená manažmentová RTS o československých legionároch vyzerá skutočne fantasticky. Krátko po odhalení sme mali možnosť v rámci Game Access si hru hneď nielen vyskúšať, ale aj poriadne vyspovedať jej autorov a dozvedieť sa tak o Last Train Home o niečo viac!
Cliff Bleszinski – od kultových hier, cez Broadway, až po komiksy - august
Vydajte sa do nápaditého sveta Scrappera, nového komiksu, ktorý priniesol herný veterán Cliff Bleszinski, známy tvorbou hier Gears of War, Jazz Jackrabbit a Unreal Tournament. Bleszinski sa inšpiroval svojou slávnou kariérou v oblasti videohier a jeho rozprávačské majstrovstvo žiari pri predstavovaní neobyčajného hrdinu v dystopickom post-apokalyptickom svete. V spolupráci s talentovanou Alex De Campi komiks splieta strhujúce rozprávanie, ktoré skúma témy policajnej militarizácie, gentrifikácie a totalitných režimov a rezonuje s čitateľmi nevídaným spôsobom.
Inon Zur: Vytváranie emocionálneho pulzu Falloutu, Syberie a Starfieldu - september
Inon Zur zanechal vo svete videohernej hudby nezmazateľnú stopu. Tento izraelsko-americký skladateľ je známy pre jeho strhujúcu hudbu, ktorú skomponoval pre kultové herné série ako Fallout, Syberia a Dragon Age. Nedávno zaujal publikum počas Opening Night Live v Kolíne nad Rýnom, kde otváral Gamescom svojím živým vystúpením s hudbou k hre Starfield. Jeho talent pre vytváranie jedinečných zmesí orchestrálnej a elektronickej hudby mu priniesol nielen množstvo ocenení, ale aj upevnil jeho povesť jedného z popredných skladateľov v tomto odvetví. My sme dostali možnosť porozprávať sa s ním počas konferencie Digital Dragons v Krakove, kde mal prednášku o komponovaní nezabudnuteľnej a charakteristickej hudby pre hru „Ako z iného sveta". V rozhovore nám povedal viac o procese komponovania hudby pre známe hry od Bethesdy, prezradil jeho lásku k Syberii a vysvetlil, prečo k Starfieldu pristupoval ako k filozofickému dielu a nie len hre vo vesmíre.
Tom Hall spomína na začiatky, inšpiráciu pre Doom a vývoj Anachronoxu - september
Tom Hall je známe meno, ktoré má na konte Commander Keen, Wolfenstein 3D, Doom, Rise of The Triad alebo Anachronox. V exkluzívnom rozhovore sa s nami podelil o svoje začiatky ako dizajnér, inšpiráciu pre hru Doom, výzvy, ktorým čelil počas jej vývoja, a trvalý vplyv svojej práce na hernú komunitu. Tom tiež rozoberá svoje názory na budúcnosť hier vrátane vzrušujúcich perspektív, ako sú rozšírená realita a umelá inteligencia, ktoré by mohli spôsobiť revolúciu v spôsobe hrania a vnímania hier. Okrem toho naznačuje aj nový projekt, na ktorom pracuje, a sľubuje zaujímavú a náročnú hru.
Od hororu ku kyberpunku: GTFO pomaly končí, Den of Wolves zase začína - december
Počas udeľovania cien The Game Awards vystúpil na pódium aj Ulf Andersson, CEO a zakladateľ štúdia 10 Chambers, aby predstavil nielen najnovšiu aktualizáciu temnej akčnej hry GTFO, ale aj úplne nový kyberpunkový kooperatívny zážitok Den of Wolves. Pred niekoľkými týždňami sme mali možnosť stretnúť sa nielen s Ulfom, ale aj so Simonom Viklundom, skladateľom a naratívnym dizajnérom. Pozreli sme si aktualizáciu Duality pre GTFO a jej nervy dramatické finále. A dozvedeli sa viac aj o hre Den of Wolves. Rozprávali sme sa o ich minulosti a štúdiu Grin, v ktorom pracovali. Rozprávali sme sa aj o kooperatívnych hrách, klasikách ako Hidden & Dangerous a Delta Force. A čo je najdôležitejšie, priniesli sme vám rozhovor o tom, ako (a prečo) plánujú dokončiť GTFO a čo môžeme očakávať od ich novej kyberpunkovej lúpežnej hry. Rozhovor, ktorý sa v mnohých ohľadoch netýka len týchto dvoch hier, ale herného priemyslu ako takého.
Už teraz navyše máme rozpracovaných veľa ďalších rozhovorov, ktoré vám v najbližších mesiacoch prinesieme. Opäť nebudú chýbať domáci tvorcovia, ale ani legendárne mená. Na koho sa môžete tešiť? Budú to David Fox (Luxas Arts), Martin O'Donnell (hudba k Halo, Oni...), Charles Cecil (Broken Sword), Josh Sawyer (Icewind Dale), Brian Fargo (Fallout), Rhianna Pratchett (Tomb Raider) alebo Grant Kirkhope (hudba ku Kingdoms of Amalur: Reckoning).
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 265
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 94
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >